Debiut Czerwonej Torebki na GPW

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 stycznia 2013
Kategoria:
160x107-czerwonatorebka

Czerwona Torebka SA, budująca ogólnopolską sieć pasaży handlowych, 28 grudnia 2012 roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. Podczas sesji kurs akcji wzrósł o prawie 43 proc. do 10 zł.

W ofercie publicznej firma przydzieliła 2.689.135 akcji serii D po cenie emisyjnej 7 złotych za jedną akcję, co pozwoliło uzyskać kapitał na poziomie 19 mln zł. Spółka planowała pozyskać 281 mln zł sprzedając 16.341.666 akcji serii D po cenie maksymalnej 17,2 zł. za jedną akcję, co stanowiłoby 25 proc. jej kapitału. Całość środków planowała przeznaczyć na dalszy rozwój projektu Czerwona Torebka, a w szczególności na zakup gruntów pod budowę kolejnych obiektów handlowych.

Czerwona Torebka SA od ponad dwóch lat buduje w małych i średnich polskich miastach sieć pasaży handlowych. Dotychczas uruchomiono 27, natomiast 43 uzyskało pozwolenie na użytkowanie. Kolejnych 45 jest na różnym etapie prac. W wypowiedzi dla portalu franczyzawpolsce.pl dyrektor spółki  Paweł Ciszek podkreślił, że potencjał konceptu ocenia na 4500 obiektów handlowych w całej Polsce. Po 2015 Czerwona Torebka SA zamierza otwierać 200 pasaży rocznie, a po 2021 roku ich liczba powinna zbliżyć się do granicy 1900 o łącznej powierzchni najmu ponad 1,2 mln mkw. – dodał.

Budowane przez spółkę pasaże mają konstrukcję złożoną z powtarzalnych modułów o powierzchni około 60 mkw. (z możliwością łączenia) z osobnymi wejściami. Jej celem jest zrzeszanie w obiektach handlowych mniejszych przedsiębiorców, którzy obecnie prowadzą małe sklepiki osiedlowe lub stoiska na bazarach. Choć nie liczy na najemców, którzy są obecni w dużych centrach handlowych, ma wśród swoich klientów m. in. Mix Electronics, Alior Bank, Kolporter czy Merlin.pl. Ostatnio uruchomiono pierwszy pasaż Czerwona Torebka w Warszawie. Składa się z 31 modułów o łącznej powierzchni 1772 mkw.

W ostatnim czasie Czerwona Torebka mocno angażuje się w rozwój franczyzy w Polsce – tworzy własne koncepty oraz wspiera już istniejące. Pod koniec ubiegłego roku spółka uruchomiła ogólnopolską markę sklepów owocowo-warzywnych pod nazwą Warzywniak, które funkcjonują w obiektach handlowych Czerwona Torebka. Projekt zakłada współpracę na prostych i przejrzystych zasadach, bez opłat franczyzowych i marketingowych. Potencjalnym partnerom oferuje nowy, w pełni przygotowany lokal w dobrze prosperujących lokalizacjach. Firma współpracuje też z kilkunastoma projektami franczyzowymi z różnych branż, m. in. gastronomicznej, spożywczej, odzieżowej, ale także z aptekami i kwiaciarniami.

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram