DDD radzi nie odkładać inwestycji na lepsze czasy

Autor: Redakcja
Data dodania: 1 kwietnia 2011
Kategoria:
ddd_frontLicząca ponad 50 placówek sieć zaplanowała na ten rok 20 kolejnych otwarć. Chce zachęcić franczyzobiorców do współpracy bardzo rozbudowanym pakietem wsparcia.

Jak przyznaje Marek Frątczak, szef działu ekspansji w sieci DDD Dobre Dla Domu, koniunktura w branży materiałów urządzania wnętrz nie poprawiła się od ubiegłego roku. Rynek nadal przeżywa zastój. Zaznacza jednak, że oczekiwanie na poprawę sytuacji może oznaczać przespanie swojej szansy na biznes.

- Konkurencja cały czas się rozwija. A to oznacza, że za rok w danym mieście może już nie być miejsca na kolejny sklep z drzwiami i podłogami. Chcemy więc mobilizować osoby zastanawiające się nad współpracą z naszą siecią do rozpoczęcia inwestycji już teraz - mów Marek Frątczak.

DDD Dobre Dla Domu liczy obecnie 51 sklepów w całej Polsce. Plan rozwoju sieci na ten rok jest wyjątkowo ambitny, gdzyż chce ona go zakończyć z liczbą 70 jednostek. Pierwsze tegoroczne otwarcie miało niedawno miejsce w Nowym Mieście Lubawskim, kolejne zaplanowane są w Krapkowicach, Łodzi oraz Bełchatowie, przy czym dwa ostatnie zostaną zrealizowane przez jednego franczyzobiorcę.

Koszty otwarcia sklepu DDD Dobre Dla Domu zaczynają się już od ok. 70 tys. zł. Dotyczy to niedużych placówek zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach. Właśnie za taką sumę udało się niedawno otworzyć sklep franczyzobiorcy z Nowego Miasta Lubawskiego. Jednak im większe miasto, tym większy powinien być salon, a wówczas koszty proporcjonalnie wzrastają.

- Sklepy DDD Dobre Dla Domu uzyskują rentowność między pierwszym a szóstym miesiącem działalności. Te najlepiej funkcjonujące zwracają się już po 12 miesiącach - dodaje Marek Frątczak.

Firma nie koncentruje się jednak wyłącznie na nowych otwarciach, ale wdraża także pomysły, które mają na celu wspieranie sprzedaży w istniejących placówkach. - Przede wszystkim ułatwiliśmy naszym franczyzobiorcom dostęp do informacji zarządczej o ich sprzedaży, zapasach, marży i kontroli funkcjonowania kluczowych obszarów sklepu, wzbogaciliśmy liczbę narzędzi analitycznych pozwalających na ocenę funkcjonowania sklepu. Stworzyliśmy platformę wymiany wiedzy w celu stymulowania sprzedaży, stworzyliśmy projekt Centrum Kompetencyjnego, którego zadaniem jest permanentne podnoszenie kwalifikacji franczyzobiorców oraz ich pracowników we wszystkich istotnych obszarach funkcjonowania sklepów - wylicza Marek Frątczak.

Jednym z najnowszych pomysłów jest także tworzenie sieci sklepów Podłogi i Drzwi, tj. niewielkich punktów prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców współpracujących z franczyzobiorcami DDD. Mają one powstawać w promieniu do 50 km od danego salonu i umożliwiać mu dotarcie z ofertą do szerszego grona klientów, a tym samym zwiększać obroty.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram