DDD Dobre Dla Domu ma sposoby na kryzys

Autor: Redakcja
Data dodania: 6 października 2010
Kategoria:
DDD_otwarcie_szczecinFirma proponuje swoim franczyzobiorcom szereg rozwiązań, które mają pomóc w zwiększeniu obrotów funkcjonujących już na rynku sklepów, a także zachęcić do inwestycji nowych partnerów.

- Rok 2010 jest trudnym rokiem dla naszej branży. Jednak cały czas otwieramy nowe sklepy. Firma wchodziła w ten rok z planami uruchomienia 20 nowych placówek i przekroczenia liczby 60 działających salonów. Plan ten do końca sierpnia udało się nam zrealizować w ponad 50 proc. - mówi Marek Frątczak, szef działu ekspansji sieci salonów w DDD Dobre Dla Domu Sp. z o.o.

Aby wesprzeć franczyzobiorców w tym nieco trudniejszym okresie, spółka poszerzyła w ostatnim czasie kompetencje specjalnej komórki organizacyjnej, która zajmuje się współpracą z partnerami franczyzowymi. Do jej zadań należą m.in. szeroko pojęte szkolenia, ale podpowiada ona także, na podstawie dotychczasowych doświadczeń i działań, jak za niewielkie pieniądze albo wręcz bezkosztowo przyciągnąć klientów do sklepu DDD.

- Dzięki współpracy partnerów franczyzowych możliwa jest wymiana doświadczeń, wiedzy i aktywny monitoring konkurencji. Jest to szczególnie ważne dla nowych partnerów sieci, którzy mogą liczyć na wsparcie swoich „starszych” kolegów – mówi Marek Frątczak.

Dla nowych partnerów na pewno ważny jest też fakt, że firma obniżyła koszty inwestycji ze strony franczyzobiorcy, zmniejszając wymogi związane z zaopatrzeniem czy utrzymywaniem określonego stanu zapasów w magazynach. - Ostateczna wartość inwestycji zależy oczywiście od powierzchni salonu i jest ustalana indywidualnie. Przy czym spółka DDD Dobre Dla Domu wraz z dostawcami inwestuje dodatkowo w uruchomienie sklepu kwotę dwukrotnie wyższą niż franczyzobiorca - podkreśla Marek Frątczak.

Firma przygotowuje także szereg dodatkowych rozwiązań dla dotychczasowych franczyzobiorców, rozwiązań, które przy niewielkich nakładach mogą podnieść przychody funkcjonujących już na rynku sklepów. Dla salonów z dużych miast DDD Dobre Dla Domu opracowało koncept biura handlowego, który daje franczyzobiorcy możliwość otwarcia sieci placówek w danym mieście bez konieczności ponoszenia znaczących wydatków związanych z wynajmem dużej powierzchni czy też zatowarowaniem. - Koncepcja polega na tym, że przedsiębiorca, który ma salon w danym mieście, w innych atrakcyjnych lokalizacjach może uruchomić niewielkie biura handlowe, w których będzie przyjmował zamówienia realizowane przez jego salon DDD - wyjaśnia Frątczak.

Sieć DDD Dobre Dla Domu oferuje panele podłogowe, podłogi drewniane i drzwi oraz akcesoria. W tym roku firma obchodzi 5-lecie istnienia, przez ten czas uruchomiła 51 sklepów. Cztery działają w mniejszym formacie przeznaczonym dla miejscowości poniżej 35 tys. mieszkańców. Od większych sklepów różnią się powierzchnią (już od 150 mkw.), a co za tym idzie sposobem i wielkością ekspozycji (np. 40-60 skrzydeł drzwi zamiast 70-100). Oferta jest jednak identyczna, bowiem artykuły, których nie ma w ekspozycji, klienci mogą zamówić z katalogów producentów. W tym formacie działa także najnowszy sklep DDD otwarty 28 sierpnia w Braniewie przez franczyzobiorcę prowadzącego już salon DDD w Elblągu.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram