Darmowe szkolenia w sieci?

Autor: Redakcja
Data dodania: 13 marca 2009
Kategoria:

Szkolenia to chyba ostatnia rzecz, na jaką - w czasach kryzysu gospodarczego – decydują się przedsiębiorcy. Wydatki te są jednymi z pierwszych, które likwiduje się w ramach oszczędności. Eksperci Akademii PARP dotarli do badań, z których wynika, że budżety przedsiębiorstw przeznaczone na szkolenia w latach 2009 – 2010 będą obniżone o 10 – 30 proc.

Co w tej sytuacji mogą zrobić franczyzodawcy, dla których szkolenia dotyczące efektywnego zarządzania, optymalizacji kosztów, pomiarów rentowności, szkolenia z zakresu obsługi klienta, zarządzania poszczególnymi kategoriami produktów, szkolenia informatyczne i praktyczne treningi w zależności od zgłaszanych potrzeb stanowią niezbędny element rozwoju sieci?

1,3 mld euro z Uniii Europejskiej
Jak czytamy w „Gazecie Prawnej” koszty na szkolenia można zredukować dzięki środkom UE. Do dyspozycji firm w latach 2007-2013 jest prawie 1,3 mld euro. Trwa właśnie nabór wniosków od firm, które chcą za środki z UE szkolić swoich pracowników. Przedsiębiorcy mogą bez pośredników ubiegać się o dofinansowanie szkoleń. Z funduszy unijnych można sfinansować niemal wszystkie szkolenia wynikające z potrzeb przedsiębiorstwa. Zwykle wymagany jest wkład własny, ale w niektórych przypadkach unijna dotacja może pokryć nawet 100 proc. kosztów organizacji szkoleń. Franczyzodawcy mogą skorzystać z dwóch głównych źródeł dofinansowania, które są dostępne w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Pierwsze to poddziałanie 2.1.1 - Rozwój kapitału ludzkiego przedsiębiorstw. Wtedy tzw. instytucją wdrażającą jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Drugie poddziałanie 8.1.1 nazywa się Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwa dla przedsiębiorstw, a instytucjami wdrażającymi są w zależności od województwa albo wojewódzkie urzędy pracy, albo urzędy marszałkowskie.

Konkursy dla franczyzodawców
Dofinansowanie w obu przypadkach jest przyznawane w drodze konkursu. Przykładowo do 30 marca będzie trwał ogólnopolski konkurs ogłoszony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). O tym, z którego źródła przedsiębiorca może uzyskać dofinansowanie, decyduje zasięg projektu. Do konkursu PARP mogą przystąpić tylko ci wnioskodawcy, którzy zamierzają realizować projekty szkoleniowe o zasięgu ponadregionalnym, przy czym PARP jasno doprecyzowała, że za ponadregionalne uznawane są m.in. projekty sieci franczyzowych. Dlatego dla franczyzodawców chętnych szkolić swoich obecnych (bądź przyszłych) partnerów droga jest otwarta. Wszystkie przedsiębiorstwa muszą zmieniać się w czasach kryzysu, jest to nieuniknione. Jeśli jednak zmiany zostaną właściwie przeprowadzone, a możliwe szanse wykorzystane, firma może poprawić swoją pozycję wobec konkurencji.

Agnieszka Grabuś, 13 marca 2009 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram