Czy wydawca bonów zakupowych faworyzuje jedną sieć sklepów?

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 listopada 2017
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Czy wydawca bonów zakupowych faworyzuje jedną sieć sklepów?

W obiegu pojawiły się bony Sodexo z nadrukiem reklamowym Biedronki na rewersach. Dodatkowo kupony te objęte są komunikacją zwiększającą nominalną ich wartość o 10%, ale tylko w sieci sklepów Biedronka.

Polska Izba Handlu uważa, że takie działania mogą łamać przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Przede wszystkim przez utrudnianie innym, a szczególnie małym przedsiębiorcom dostępu do rynku przez emitowanie bonów w cenie przewyższającej wartość nominalną. Naginać tę ustawę może działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru określonego sklepu, gdyż Sodexo oferuje do realizacji w sklepach innych niż sklepy Biedronki bony z ofertą reklamową Biedronki, komunikującą wyższą wartość tych bonów wyłącznie w tej sieci dyskontów.

To czyni inne sklepy ofiarą naruszenia konkurencji. Albo zdecydują się realizować bony w swoich sklepach, a co za tym idzie dopuścić do reklamowania w swoich sklepach Biedronki, albo zrezygnują z możliwości realizacji tych bonów, co również powoduje, że znajdą się oni w gorszej sytuacji rynkowej niż ten dyskont.

Nawet gdyby w mniejszych sklepach towary wskazane na bonach jako promocyjne były w takiej samej promocyjnej cenie, to najprawdopodobniej nie są w stanie dotrzeć z tą informacją w adekwatny sposób co poprzez bony Sodexo. Jeżeli sieci lub indywidualne sklepy spożywcze nie będą chciały reklamować oferty dyskontów, może się okazać, że bony Sodexo będą dostępne wyłącznie w Biedronce, konkurenci zostaną pozbawieni możliwości skorzystania z tej formy sprzedaży – komentuje Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Polska Izba Handlu zwraca uwagę, że jest to działanie mające charakter ograniczania dostępu do rynku i rozważa zwrócenie się do UOKiK o zbadanie tego procederu jako naruszającego przepisy antymonopolowe.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram