Czy tylko pogoda ma wpływ na ich sprzedaż?

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 lipca 2013
Kategoria:
hagen_dazNie od dziś wiadomo, że „dla ochłody najlepsze są lody”. Według AC Nielsen od czerwca 2011 do maja 2012 roku konsumenci kupili prawie 136 tys. ton lodów, wydając na nie ponad 1,3 mld zł. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej sprzedaż wzrosła o 7 proc.

A jeśli pogoda nie sprzyja, co warunkuje sprzedaż? Otóż nie należy pokładać całej w ufności w pogodzie, gdyż producenci lodów mają istotny wpływ na sprzedaż swoich produktów – poprzez cenę, jakość oraz reklamę. Tak więc cena musi współgrać z jakością, ale nie może przekraczać możliwości zakupowych polskiego konsumenta, który jest w stanie zapłacić nie więcej niż 3,50 zł za gałkę loda. Mimo, że coraz więcej marek luksusowych próbuje zaistnieć na rynku polskim, to niestety nie jest on jeszcze gotowy, by gałka lodu kosztowała 9 zł. Niewątpliwie przekonał się o tym Häagen Dazs – amerykańska marka luksusowa, która w USA jest prawie tak popularna jak Barack Obama.

W ubiegłym roku General Mills, właściciel marki, deklarował rozwój w największych miastach w Polsce – upatrując tam swojego Klienta docelowego – zamożnego Polaka.  Jednakże dość wysoka kwota inwestycji  - 125 tys. euro - w połączeniu z wysokimi cenami produktów zweryfikowała owe deklaracje. Obecnie firma posiada jeden punkt własny na Nowym Świecie w Warszawie i zapowiada, że po remoncie Galerii Mokotów zostanie na nowo otwarty punkt Häagen Dazs.

Pozostaje zatem przekonać Polaków, że lody są dobre nie tylko latem ale także zimą.

Marta Rolka

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram