Po tym jak z naszego rynku zniknęła marka Mothercare, a o planach wycofania poinformowały franczyzowe Topshop i Dorothy Perkins, kolejna brytyjska marka zapowiada rozwój we franczyzie.
Regatta, popularna brytyjska marka z ofertą odzieży outdoorowej planuje dalszy rozwój sieci salonów w Polsce. Obecnie w ramach tej sieci działa 11 sklepów własnych i 80 partnerskich. Firma odpowiadająca za rozwój marki w Polsce planuje rozbudowę sieci franczyzowej.
To ciekawy przykład kontrastujący z ostatnimi wydarzeniami w branży. Na początku tego roku dowiedzieliśmy się, że dwie brytyjskie marki modowe - Topshop i Dorothy Perkins wycofują się z Polski (po ponad ośmiu latach działalności w naszym kraju). Obydwa brandy rozwijała spółka Alshaya Poland w oparciu o franczyzę.
To już kolejny raz, kiedy firma zdecydowała się na wycofanie swoich mark z naszego kraju. Przypomnijmy, że w 2016 roku spółka Alshaya Poland wyprowadziła z polskiego rynku marki Mothercare oraz American Eagle Outfiters. Firma nadal zarządza w Polsce franczyzowymi Body Shop, Victoria's Secret, Bath & Body Works oraz MAC.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy zmian na rynku odzieżowym było więcej. W listopadzie 2016 roku o zamknięciu wszystkich sklepów poinformowała firma Marks & Spencer, która była obecna w naszym kraju od 1999 roku.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji