Czy sprzątanie to dobry biznes?

Data dodania: 28 czerwca 2017
Foto: ASC-PRO
Czy sprzątanie to dobry biznes?

Foto: ASC-PRO

Popyt na usługi firm sprzątających stale rośnie. Przedsiębiorcy nie chcąc martwić się o pensje dla sprzątaczek, ich nadzór oraz konieczność regularnego zaopatrywania w środki czyszczące, bardzo chętnie nawiązują współpracę z firmami zewnętrznymi. Po co zatrudniać sprzątaczkę na cały etat, skoro mamy możliwość skorzystania z jej usług kilka razy w tygodniu?

Rynek usług sprzątających rozwija się coraz prężniej. Korzystanie z usług firm sprzątających ma z perspektywy zleceniodawcy same plusy. Firma outsourcingowa troszczy się o wszystko – począwszy od dostarczenia środków czyszczących oraz wyspecjalizowanych maszyn sprzątających takich jak odkurzacze piorące czy myjki ciśnieniowe renomowanych producentów, aż do kwestii finansowych i podpisywania umów z pracownikami.

Klient, który chciałby zamówić usługę kompleksowego sprzątania pomieszczeń biurowych, ma do wyboru kilka wariantów i może sam określić zakres prac sprzątaczek. Co więcej, firmy sprzątające dysponują specjalistycznym sprzętem, którego cena nierzadko przekracza kilkanaście tysięcy złotych. Maszyny sprzątające wynajmowane na określony czas, takie jak odkurzacze Karcher i obsługiwane przez wykwalifikowane osoby, pozwalają zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Z tego względu, z usług firm sprzątających coraz częściej, choćby okazjonalnie, korzystają klienci indywidualni, którzy nie mogą pozwolić sobie na zakup, np. odkurzacza wodnego czy piorącego, bądź nie chcą tracić czasu na samodzielne porządki. Firmy, widząc duże zainteresowanie usługami sprzątającymi, stale poszerzają zakres swoich usług i inwestują w coraz to nowsze i wydajniejsze sprzęty.

Czy sprzątanie to dobry biznes?

Nowopowstające, jak grzyby po deszczu, startupy pomagające znaleźć odpowiednie osoby do posprzątania domu lub biura są tego żywym dowodem. Jeżeli tylko masz możliwość zainwestowania w specjalistyczny sprzęt, popyt na Twoje usługi w tej branży będzie duży. Dodaj do tego jeszcze trochę marketingu online, rekomendacji i biznesplan, a może się okazać, że w najbliższej przyszłości zamiast własnoręcznie wykonywać usługi, będziesz zatrudniać armię sprzątaczy i sprzątaczek

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design