Pomysł stworzenia pierwszej restauracji serwującej dania regionu Himalaja ma swoje źródła w Buthanie skąd pochodzi twórca idei. Pierwsza restauracja wprowadzająca koncept na teren Polski znajduje się na klimatycznej starej Pradze w Warszawie.
Misją firmy jest promowanie kultury i kuchni regionu Himalajów. Celem natomiast jest rozbudowa sieci franchisingowej na teranie Polski tak, aby zaprezentować kuchnię tybetańską i nepalską, a także informację o regionie na terenie kraju, a także poza granicami w Unii Europejskiej.
Nazwa firmy Himalaya momo mówi o znanych najwyższych górach świata - Himalaya, a z drugiej strony o czymś coś, co może zaciekawić, czyli słowo “momo”, które oznacza po nepalsku i tybetańsku pierogi. Ma to być sposób, aby zaintrygować odbiorcę i zachęcić do zainteresowania się nazwą, a w konsekwencji do spróbowania specjałów oraz zapoznania się z kulturą tego regionu. Sztandarowym daniem sieci są słynne w regionie Himalajów pierogi – momo. Dania przygotowywane są przez kucharzy z Nepalu, Tybetu i Buthanu dbając w ten sposób o zachowanie oryginalności smaku szczególnie w przypadku dan tybetańskich, które zasługują na szczególne propagowanie wraz z ideami kultury i pamięci o Tybecie.
Firma Himalaya Momo jest marką, która chce wkroczyć na rynek z ofertą franchisingu restauracji serwujących dania kuchni nepalsko-tybetańsko-indyjskiej z podkreśleniem specjaności regionalnej typowej dla kuchni himalajskiej, czyli z pierogami momo.
Firma oferuje trzy warianty współpracy dla franczyzobiorcy, t.j. mobilne wózki z pierogami momo – koszt inwestycji od 20 tys. zł., pierogarnie momo – koszt inwestycji 100 tys. zł oraz tradycyjne restauracje z zapleczem kuchennym, i z nastawieniem na wydarzenia kulturalno – muzyczne –koszt inwestycji 150 tys. zł.
Minimalna powierzchnia potrzebna do otwarcia pierogarni to ok. 30 mkw., a restauracji - 60 mkw..Opłata miesięczna w sieci wynosi 6 proc. od obrotu netto, natomiast opłata marketingowa - 1,5 proc. od obrotu netto. Opłata wstępna jest uzależniona od rodzaju formatu franczyzowego i podlega indywidualnym ustaleniom.
Marta Rolka