Franczyza, która od kilkunastu lat gości w Polsce, na dobre zadomowiła się na polskim rynku gastronomicznym. Ten sposób rozwoju jest szczególnie popularny wśród pizzerii. Wystarczy choćby wspomnieć, że obecnie na dziesięć pizzerii, przypadają 394 punkty franczyzowe przy 151 jednostkach własnych.
Na polskim rynku pizzerii rozwijających się poprzez rozbudowę sieci franczyzowych jest kilkanaście. Do najpopularniejszych należą: Da Grasso (173 punkty franczyzowe), Dominium (obecnie jedna restauracja we franczyzie, na 2009 rok firma zapowiada otwarcie około 20 nowych lokali w Polsce i za granicą), Solo Pizza i Pizzeria Presto obie firmy maja po 3 punkty Franczyzowe. Prym wśród pizzerii wiedzie jednak Telepizza z 50 restauracjami partnerskimi i 56 własnymi. Jest liderem sprzedaży i numerem jeden jeżeli chodzi o stopień rozwoju w całej Europie Wschodniej w sektorze dowozu pizzy do domu. Zdaniem Dariusza Bąka, Marketing Direktora Telepizza Poland Sp. z o.o, jest to wynikiem konsekwentnej polityce zarządzania kosztami oraz atrakcyjności promocji cenowych.
Telepizza posiada łącznie ponad 1000 lokali w takich krajach jak Hiszpania, Chile, Portugalia, Polska oraz personel składający się z ponad 40 000 pracowników. W samej Hiszpanii jest ich ponad 550 restauracji. Część z nich działa na zasadzie franczyzy. Polski oddział Telepizzy posiada także lokal w Czechach.
Agnieszka Grabuś, 8 maja 2009 r.