Czy przygotowałeś swój sklep na „czarny piątek”?

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 listopada 2015
Kategoria:
Foto: pixabay.com
Zaczyna się szał świątecznych zakupów.

Szaleństwo zakupów, ogromne promocje, czyli Czarny Piątek. Jak to wygląda w Polsce?

Black Friday to jedno z najważniejszych „świąt” dla miłośników zakupów i łowców promocji. Przybyło ze Stanów Zjednoczonych i najczęściej jest określane jako początek sezonu zakupów przed Bożym Narodzeniem. Jest to dzień otwierający najgorętszy okres wyprzedaży. W tym roku przypada na 27 listopada.
„Czarny Piątek” ma miejsce po Dniu Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych.

Nazwę zapoczątkował fakt, że  poczynając od tego dnia sprzedawcy mieli przestać używać czerwonego atramentu, którym zapisuje się straty w bilansie sprzedaży. Zastępują go czarnym, którym wpisują wyłącznie ogromne zyski. Jak wynika z badań Amerykańskiej Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych, rzeczywiście takie zjawisko ma miejsce. Amerykanie tylko w ten jeden dzień potrafią wydać połowę oszczędności przeznaczonych na świąteczne prezenty. W „Czarny Piątek” sklepy potrafią być otwarte przez cały dzień, a nawet w nocy.

Każdy z nas prawdopodobnie widział udostępniane zdjęcia i filmiki z tłumami, które ścigają się o pierwszeństwo do sklepowych półek podczas Black Friday. Szał zakupów coraz częściej ogarnia również polskich konsumentów, którzy śladem amerykańskich kolegów czyhają na najlepsze okazje. Polskie marki, nie chcąc tracić klientów na rzecz zagranicznych sieci, powoli przyłączają się do tego trendu. Ale czy w Polsce podobnie jak w Stanach Zjednoczonych, ludzie czekają w kilkugodzinnych kolejkach, a wchodząc wręcz tratują innych po otwarciu drzwi?

W Polsce popularność „Czarnego Piątku” wzrasta głównie za sprawą sklepów internetowych, które zaczęły proponować w tym dniu swoim klientom bardzo korzystne promocje. Podobnie dzieje się również w serwisach, które bazują na kodach rabatowych. W sklepach stacjonarnych w Polsce, tego dnia nie widać jeszcze szalonego tłumu kupujących.

W dobie internetu sklepy stacjonarne, konkurując z zagranicznymi sieciami i sprzedawcami internetowymi, również decydują się w tym dniu na obniżki cen , nawet o kilkadziesiąt procent. Z okazji „Czarnego Piątku” nocne, piątkowe wyprzedaże zorganizuje m.in. NEONET.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram