Czy Polacy chcą zakazu handlu w niedzielę?

Autor: Redakcja
Data dodania: 2 lutego 2017
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Współczesne centra to nie tylko miejsca zakupów, Polacy polubili galerie handlowe i jak pokazują badania spędzają w nich coraz więcej czasu.

Zakaz handlu w niedzielę najbardziej uderzy w centra handlowe, ich klientów i pracowników oraz w sieci franczyzowe, które prowadzą działalność w tego typu lokalizacjach.

Lokalizacja (65 proc.), promocje (62 proc.), a także dostępność do ulubionych marek (48 proc.) - to najważniejsze czynniki, które powodują, że wybieramy dane centrum handlowe. Co więcej, ponad połowa respondentów (51 proc.) jest przekonanych, że zakaz handlu w niedzielę wpłynie negatywnie na gospodarkę - to wnioski z raportu pt. „Wizerunek Galerii Handlowych” przeprowadzonego na zlecenie agencji Procontent Communication.

- Przychylniej na zakaz handlu w niedzielę patrzą osoby młode, które nie przekroczyły 24 roku życia oraz osoby w przedziale wieku 24-35 lat. Co ciekawe, im wyższy dochód badanych, tym odsetek osób wyrażających taką opinię rośnie - mówi newsrm.tv Małgorzata Twardochleb, Procontent Communication.

Rynek centrów handlowych w Polsce przeszedł w stosunkowo krótkim czasie bardzo długą drogę i niezwykle się rozwinął. Od obiektów, w których znajdował się duży hipermarket i kilka małych sklepików po budowane obecnie centra, w których dominują sklepy z modą, strefy z rozbudowaną ofertą gastronomiczną czy przestrzenią dedykowaną do spędzania wolnego czasu.

- Współczesne centra to nie tylko miejsca zakupów, Polacy polubili galerie handlowe i jak pokazują badania spędzają w nich coraz więcej czasu. Tym bardziej zaskakuje próba ograniczenia wolności konsumentów poprzez wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę, który najbardziej uderzy w centra handlowe, ich klientów i pracowników. Duży sprzeciw przeciwko takim restrykcją pokazali sami klienci i pracownicy galerii, w zaledwie jeden weekend w 50 centrach w Polsce zebranych zostało ponad 75 tys. podpisów pod petycją o nieograniczaniu handlu w niedzielę – komentuje wyniki raportu Radosław Knap, Dyrektor Generalny, Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Jak wynika z przeprowadzonego badania, możliwość spędzania czasu wolnego w galerii największe znaczenie ma dla badanych przed 24 rokiem życia (17 proc.), a co za tym idzie to właśnie oni są grupą, dla której istotne są wydarzenia specjalne oraz eventy, w których mogą uczestniczyć. Według wskazań respondentów, im większe miasto, tym mniej istotna staje się kwestia organizacji wydarzeń specjalnych na terenie galerii.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram