Sieć sklepów z artykułami dla dzieci i kobiet w ciąży Mothercare może zniknąć z polskiego rynku.
Liczba sklepów Mothercare w Polsce sukcesywnie spada. Dwa lata temu w naszym kraju działało 19 sklepów Mothercare, obecnie – 6. Jak podaje serwis Retailnet.pl Mothercare wkrótce może opuścić nasz rynek z powodu utraty licencji na działalność w Polsce.
Sklepy prowadzone w oparciu o system franczyzowy zostaną zamknięte. Polski oddział Alshaya wystosował pismo do wszystkich swoich franczyzobiorców w Polsce z informacją o nieprzedłużeniu licencji.
W Polsce sklepy Mothercare prowadzi spółka Alshaya Poland, która zarządza również takimi markami jak Topshop i Dorothy Perkins. Warszawska centrala firmy nie udziela informacji na temat utraty licencji. W grudniu 2015 roku marka rozpoczęła wyprzedaże do -50% wartości towarów.
Globalna redukcja placówek Mothercare trwa już od 2011 roku. Decyzja ta była spowodowana spadkiem zysków i wzrostem konkurencji na rynku. Pierwsze sklepy zostały zamknięte w Wielkiej Brytanii.
Należąca do koncernu Alshaya marka Mothercare na świecie posiada ponad 1 tys. sklepów w ponad 60 krajach. Koncern wyspecjalizował się w prowadzeniu sklepów znanych marek na zasadzie franczyzy. Na całym świecie zatrudnia około 40 tys. osób.