Czy franczyza "z procentami" daje zarobić?

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 marca 2009
Kategoria:
dobrewina_logo.jpg

dobrewina_logo.jpg
Spółka dobrewina.pl to specjalistyczny sklep winiarski prowadzący sprzedaż win z własnego importu. O tym, jak w czasach kryzysu radzi sobie rozwijana przez firmę sieć franczyzowa opowiada Włodzimierz Przybylski. Dyrektor Franczyzy, dobrewina.pl, Grand Cru Sp. z o.o.

Firma dobrewina.pl zajmuje się dostawą win do odbiorców indywidualnych, firm i restauracji. Specjalizuje się w przygotowywaniu prezentów świątecznych i okolicznościowych. Prowadzi degustacji i szkolenia. Czego nie udało się w poprzednim roku? Mieliśmy zostać największą siecią sklepów specjalistycznych z winami i to się udało. Nie do przewidzenia natomiast był tak znaczny spadek złotego, a to oczywiście pociągnęło za sobą straty spowodowane różnicami kursowymi -  powiedział w rozmowie z portalem www.franczyzawpolsce.pl Włodzimierz Przybylski. - W 2009 roku realizujemy w dalszym ciągu założoną wcześniej politykę otwierania kolejnych sklepów na terenie całej Polski. Chcemy ten rok zakończyć 40 sklepami funkcjonującymi pod szyldem dobrewina.pl i kilkoma sklepami ściśle z nami współpracującymi posługującymi się marką "Partner dobrewina.pl". – dodaje.

dobrewina_fotka.jpgFirma dobrewina.pl zajmuje się importem win i artykułów delikatesowych. Nasz rozmówca przyznał, że w kolejnych latach spółka planuje systematyczny rozwój poprzez rozbudowę sieci franczyzowej. Następna placówka zostanie otwarta w pierwszych dniach kwietnia, a do końca maja kolejne dwie. Jako franczyzodawca firma zapewnia szkolenie, profesjonalną opiekę i pomoc oraz narzędzia wspomagające sprzedaż i prowadzenie sklepu. Oferta asortymentowa jest ciągle aktualizowana, tak by była atrakcyjna jakościowo i cenowo. Franczyza – zaznacza Przybylski - daje spółce możliwość finansowania  - przy użyciu zasobów franczyzobiorcy - otwarć kolejnych sklepów, a także zwiększa nasze możliwości zakupowe. - Inwestując 30-40 tys. zł. mamy szansę sprzedawać za ponad 1 mln złotych rocznie, a marża osiągana to ponad 30%. Koszty stałe przy założeniu samodzielnego prowadzenia własnego przedsiębiorstwa to kwota 3-6 tys. zł. – mówi.
By osiągnąć sukces z dobrewina.pl franczyzobiorca musi przede wszystkim być osobą z pasją, chętną do ciężkiej pracy, a co najważniejsze musi być dobrym i skutecznym handlowcem. Sklep może być usytuowany w budynku wolnostojącym lub w innym budynku na parterze, w piwnicy lub na półpiętrze. Wyklucza się lokalizacje na piętrach i w Centrach Handlowych znajdujących się przy Galeriach Handlowych, Hipermarketach itp. chyba, że nie powoduje to nadmiernie wysokich cen za czynsz (do 3,5 tys. zł.) oraz że uda się zbilansować konieczność zatrudnienia dodatkowego pracownika.  Obroty jednak nie są stałą co miesięczną. Obowiązuje zasada sezonowości co oznacza, że X-XII są miesiącami najlepszymi, a VII i VIII najsłabszymi. Na żniwa jednak pracować trzeba cały rok. Inwestycja wstępna zależna jest od stanu lokalu. W momencie, gdy liczymy wyposażenie sklepu i zatowarowanie wstępne kwota niezbędna do startu to 30-45 tys. zł. Do końca 2009r. licencja kosztuje symboliczną złotówkę i nie ma okresowych opłat licencyjnych.  - Franczyzodawca w naszym systemie utrzymuje się ze sprzedaży do franczyzobiorcy, a franczyzobiorca ze sprzedaży do klienta końcowego. Dodam jeszcze, że aktualnie nasza sieć jest na poziomie finalizowania 28-30 punktów handlowych łącznie, a w planach mamy kolejnych kilkanaście - kończy Przybylski.

Agnieszka Grabuś, 30 marca 2009 r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram