Czy franczyza Cinnabon ruszy na dobre?

Autor: Redakcja
Data dodania: 10 września 2013
Kategoria:
Cinnabon

Cinnabon

Firma Cinnamon Polska Sp. z o.o., która jest mastefranczyzobiorcą licencji na amerykańskie babeczki Cinnabon od dwóch lat rozwija się na polskim rynku. Z jakim skutkiem?

Babeczki Cinnabon przywędrowały do nas zza oceanu, gdzie jak wiadomo rynek przyjmie wszystko, byle produkt miał dobry PR  i zadziałały mechanizmy marektingowe. Polski rynek jest pod tym kątem bardziej specyficzny, można rzec wymagający, a na pewno tradycyjny. Konsumenci lubią „spróbować” nowych pomysłów, ale ostatecznie wracają do starych nawyków. Przykładem tego jest choćby marka Dunkin Donatus, która dawno temu próbowała zagrozić pozycji polskiego pączka – jak widać z marnym skutkiem.
Cinnabon pojawiły się w Polsce w 2011 roku i przez dwa lata spółce udało się otworzyć cztery  lokale własne – najnowszy został uruchomiony w galerii krakowskiej.
Dążymy do modelu, aby w dużym mieście znajdował się jeden duży lokal z zapleczem kuchennym przeznaczonym do gastronomii, który będzie zaopatrywał inne mniejsze punkty sieci Cinnabon – powiedział Marek Grochowski, Dyrektor Generalny Cinnabon Polska.
Produkty sieci znacznie różnią się od oferty tradycyjnej cukierni. Charakterystyczne cynamonowe rollsy, to produkt niespotykany na polskim rynku. Nie pomogło to jednak w zakładanych planach rozwoju, gdzie na ten rok przewidziano uruchomienie 4 lokali. Udało się otworzyć tylko  jeden punkt, a w zasadzie przenieść go z Dworca Głównego w Katowicach do Krakowa. Podobnie jest z uruchomieniem franczyzy. Rozwój miał się rozpocząć już w 2012 roku, ale na razie pozostaje tylko w sferze działań które mają się stać, a które się nie dzieją. Z pewnością na taki stan rzeczy ma wpływ inwestycja we franczyzę. Potencjalny kandydat musi dysponować kwotą ok. 1 mln zł, co wśród dostępnych konceptów franczyzowych jest sumą zawrotną. Marek Grochowski przekonuje, że choć kwota jest wysoka – głównie ze względu na zaplecze kuchenne, to zwrot z inwestycji można uzyskać już po ok. 2,5 roku działania punktu. Istnieje również możliwość zbudowania stoiska już na 10m2, wtedy koszt zmniejsza się do 240 tys.
To ile trzeba sprzedać cynamonowych rollsów, żeby był zysk? Dużo.

Szukasz sieci franczyzowej? Sprawdź franczyzy w naszym katalogu sieci.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram