Nowy lokal franczyzowy sieci Yogen Früz, serwującej klientom mrożone jogurty, został na początku lutego otwarty w Gdańsku.
Yogen Früz oferuje zdrowe, odżywcze mrożone jogurty z owocami, sorbety oraz koktajle typu smoothies i frappucinos. Produkty Yogen Früz dostępne są z jogurtem mrożonym w wersji beztłuszczowej (0%), niskotłuszczowej (2,5%) oraz bezcukrowej, bez sztucznych konserwantów, na bazie naturalnego mrożonego jogurtu z probiotykami, wg ścisłej receptury Yogen Früz.
Klient ma możliwość samodzielnej kompozycji smaku – jogurty miksowane z prawdziwymi owocami mrożonymi jak: ananas, liczi, banan, kiwi, jagoda, truskawka, jeżyna ….
Masterfranczyzobiorcą marki Yogen Früz na Polskę jest firma Healthy Lifestyles Master Franchiser Polska. Aktualnie sieć składa się z 4 lokali – 1 własnego w Warszawie i 3 franczyzowych (w Gdańsku, Spocie i Tczewie – placówki w Tczewie i Gdańsku prowadzi jeden franczyzobiorca). Planowana jest dalsza współpraca w oparciu o umowy z franczyzobiorcami.
Jak dowiedział się portal FranczyzawPolsce.pl, Yogen Früz zamierza w tym roku powiększyć sieć o co najmniej jedną lokalizację. Trwają zaawansowane rozmowy z franczyzobiorcą z Bielska Białej.
Szacunkowe nakłady niezbędne do uruchomienia placówki Yogen Früz wahają się od 50 tys. zł netto ( w przypadku tzw. mini fruz) do 300 tys. zł netto w przypadku wielkopowierzchniowego formatu.
Yogen Früz jest światowym liderem w sprzedaży mrożonych jogurtów, posiada ponad 1,2 tys. placówek w 25 krajach na całym świecie.
Poza Yogen Fruz, na polskim rynkiem działają też inne sieci franczyzowe oferujące swoim klientom mrożone jogurty. Warto tutaj wymienić Loveyo, Feel the Chill czy Redberry. Wszystkie w 2012 roku rozwinęły swoje sieci – głównie za sprawą franczyzobiorców, ale to i tak spory sukces, zważywszy na to, że mrożony jogurt to nowy i słabo znany produkt na polskim rynku, zaś otwarcie punktu z taką ofertą wiąże się z niebagatelną inwestycją.
Adam Gieras