Czerwona Torebka publikuje prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną akcji

Autor: Redakcja
Data dodania: 23 listopada 2012
Kategoria:
czerwonatorebka

Zapisy dla inwestorów detalicznych na akcje Czerwonej Torebki - ogólnopolskiej sieci pasaży handlowych skupiających punkty usługowe i handlowe - będą przyjmowane od 3 do 6 grudnia 2012 r. w punktach obsługi klienta Domu Maklerskiego BZ WBK, wybranych placówkach Banku Zachodniego WBK, a także: BM Alior Banku, DM BOŚ oraz DI BRE Banku.

Inwestorzy detaliczni będą zapisywać się po cenie maksymalnej, która wynosi 17,20 PLN. Ostateczna cena emisyjna oferowanych akcji zostanie ogłoszona najpóźniej do godziny 9.00 rano 10 grudnia 2012 r. i nie będzie wyższa niż cena maksymalna.

Oferta publiczna będzie obejmować nie więcej niż 16.341.666 akcji nowej emisji, które odpowiadają 25% kapitału spółki po jego podwyższeniu.

- Rozwijamy nowy na naszym rynku koncept handlowy. Pasaże Czerwonej Torebki, skupiając sklepy i punkty usługowe, łączą to co najlepsze w tradycyjnym i nowoczesnym handlu: najlepiej dostosowaną ofertę do potrzeb lokalnych konsumentów, wysoką jakość obsługi oraz nowoczesny format obiektu w atrakcyjnej lokalizacji - mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes Czerwonej Torebki.Dla konsumentów pasaże są miejscem gdzie w parę minut mogą zrobić najważniejsze zakupy, łącznie z najświeższymi produktami, jak pieczywo, mięso, czy warzywa. Lokalni przedsiębiorcy natomiast, którzy prowadzą niezależne sklepy detaliczne, mają możliwość rozwinięcia swoich biznesów oraz budowania sieci regionalnych i ogólnopolskich dzięki dynamicznej ekspansji pasaży na terenie całego kraju. Wierzymy w duży potencjał tego konceptu – w skali całego rynku oceniamy go na 4500 obiektów. Zgodnie z naszą strategią już od 2015 r. planujemy otwierać ponad 200 pasaży rocznie, dzięki czemu w 2021 r. działać ma blisko 1 900 Czerwonych Torebek. Rozwojowi tego projektu służyć mają właśnie środki pozyskane z emisji akcjidodaje Prezes.

Strategia i plany inwestycyjne Spółki

Dotychczas uruchomione zostały już 24 pasaże, a kilkadziesiąt kolejnych jest na różnym etapie przygotowań. Do końca roku Spółka planuje uzyskać pozwolenie na użytkowanie dodatkowych 36 placówek.

Strategia Spółki zakłada budowę do 2021 r. ponad 1880 obiektów o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 1,2 mln metrów kwadratowych. Łączny koszt tego przedsięwzięcia szacowany jest na blisko 4,5 mld zł.

W całym okresie inwestycyjnym założone jest wykorzystanie finansowania obcego, przy czym w późniejszych latach rosnąca część nakładów będzie finansowana z przepływów operacyjnych generowanych przez wcześniej wybudowane pasaże. W pierwszych latach dominującym źródłem finansowania będą jednak środki własne (w tym uzyskane ze sprzedaży posiadanych nieruchomości) oraz kapitał obcy (w tym kredyty bankowe).

Budowane pasaże spółka Czerwona Torebka wynajmuje i czerpie z tego tytułu korzyści w postaci otrzymywanego czynszu od najemców lokali handlowych. Jednocześnie, Spółka pełni rolę lokalnego integratora rynku handlu detalicznego - współpracuje m.in. z sieciami franczyzowymi, jak i tworzy swoje własne koncepty. Obecnie ze Spółką współpracuje już 20 systemów franczyzowych z różnych branż, m.in. apteki, lokale gastronomiczne, sklepy z odzieżą, obuwiem, artykułami dla dzieci, biżuterią, a także kwiaciarnie. Spółka uruchomiła również swój własny system franczyzy - sieć sklepów owocowo-warzywnych „Warzywnik”.

Cele emisyjne

Wpływy brutto z oferty oszacowane są na 281 mln zł. Całość środków pozyskanych z oferty Spółka planuje przeznaczyć na rozwój sieci pasaży Czerwona Torebka na jednym z dwóch etapów:

  • finansowanie etapu budowy w postaci pozyskania lokalizacji, zakupu gruntu i poniesienia pozostałych nakładów w części umożliwiającej uruchomienie kredytu na okres budowy obiektu (zgodnie z zawartymi umowami banki finansują do 70% wartości nakładów).
  • finansowanie wkładu własnego w kredycie długoterminowym (zgodnie z zawartymi umowami banki finansują do 80% wartości godziwej gotowego obiektu).

Struktura oferty

Oferta publiczna akcji obejmuje do 16.341.666 akcji nowej emisji i będzie podzielona na dwie transze: transza detaliczna (do 1.634.160 akcji) i transza dużych inwestorów (do 14.707.506 akcji).

Harmonogram oferty

Inwestorzy detaliczni mogą składać zapisy na akcje od 3 do 6 grudnia 2012 r. w punktach obsługi klienta Domu Maklerskiego BZ WBK, wybranych placówkach Banku Zachodniego WBK, a także: BM Alior Banku, DM BOŚ oraz DI BRE Banku. Inwestorzy detaliczni będą zapisywać się po cenie maksymalnej w wysokości 17,20 PLN. Z kolei cena emisyjna oferowanych akcji zostanie ustalona i ogłoszona przed rozpoczęciem okresu subskrypcji dla inwestorów instytucjonalnych w dniu 10 grudnia (do godz. 9.00 rano). Cena zostanie wyznaczona na podstawie procesu budowania księgi popytu przeprowadzanego wśród inwestorów instytucjonalnych – proces ten będzie miał miejsce w dniach 6 i 7 grudnia.

Cena emisyjna akcji będzie jednakowa dla inwestorów detalicznych i instytucjonalnych oraz nie przekroczy ceny maksymalnej ustalonej na 17,20 PLN za akcję.

Przewiduje się, że przydział akcji nastąpi najpóźniej 14 grudnia.

Kluczowe daty oferty publicznej:

3 – 6 grudnia

Zapisy na akcje w transzach dla inwestorów detalicznych

6 - 7 grudnia (ostatniego dnia do godz. 12)

Proces budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych

10 grudnia (nie później niż 9.00 rano)

Ustalenie ceny emisyjnej akcji oferowanych oraz ostatecznej liczby akcji w poszczególnych transzach

10 – 13 grudnia

Zapisy na akcje w transzach dla inwestorów instytucjonalnych

do 14 grudnia

Przydział akcji

Akcjonariat

Większościowym akcjonariuszem Spółki jest jej założyciel Mariusz Świtalski, który posiada (pośrednio i bezpośrednio) 74,96% akcji. Pozostałe 25,04% należy do funduszu private equity PineBridge Investments, za pośrednictwem spółki celowej Forteam Investments.

Po zakończeniu oferty i zakładając, że inwestorzy obejmą wszystkie akcje, akcje oferowane będą reprezentować 25% kapitału Spółki, a udziały Mariusza Świtalskiego i funduszu PineBridge Investments zmniejszą się odpowiednio do 56,22% i 18,78%.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram