Czerwona Torebka przejmie sieć Małpka Express i rozszerza strategię biznesową
Czerwona Torebka podpisała list intencyjny w sprawie zakupu 100 proc. akcji spółki Małpka, posiadającej sieć sklepów pod marką Małpka Express. Planuje także uruchomić pod koniec roku nową sieć tanich sklepów spożywczo-przemysłowych.
Oba posunięcia mają na celu poszerzenie oferty handlowej grupy kapitałowej i jej lepsze dopasowanie do oczekiwań konsumentów.
Małpka Express to sieć sklepów spożywczo-monopolowych, która działa w Polsce od marca 2012 roku. Obecnie liczy 90 sklepów, a do końca 2013 roku ma ich być 200. Otwierane są m.in. w budowanych przez Czerwoną Torebkę pasażach usługowo-handlowych.
Grupa zapłaci za przejęcie Małpki własnymi akcjami. Małpka jest kontrolowana przez Mateusza Świtalskiego, syna Mariusza, głównego akcjonariusza i przewodniczącego Rady Nadzorczej Czerwonej Torebki.
Rozwój nowej sieci sklepów spożywczo-przemysłowych pod marką Czerwona Torebka ma być uzupełnieniem przejęcia Małpki. Dzięki temu grupa kapitałowa będzie mogła elastyczniej dobierać lokalizacje swoich sklepów. Nowa sieć ma być rozwijana w pasażach Czerwonej Torebki, jak również poza nimi – w obiektach najmowanych na podstawie wieloletnich umów.
Prezes Czerwonej Torebki Paweł Ciszek zapewnił, że nowa sieć nie będzie konkurencją dla Małpki Express, ale jej uzupełnieniem. „Jeśli w naszym pasażu nie będzie pasować sklep convenience, to będziemy tam lokować sklep Czerwona Torebka” – podkreślił.
Grupa rozbudowuje się w trzech segmentach. W maju przejęła najstarszy sklep internetowy w Polsce merlin.pl, wchodząc na rynek e-commerce. Na rynku nieruchomości jest obecna poprzez rozbudowę pasaży handlowych, w których może wynajmować powierzchnię komercyjną lub sprzedawać lokale. Ostatnie posunięcia świadczą o nacisku na segment handlowy.
Ostatecznym celem jest stworzenie ogólnopolskiej platformy handlu detalicznego, działającej w zestandaryzowanych obiektach, które mieszczą się w atrakcyjnych pod względem komercyjnym lokalizacjach.
Czerwona Torebka podpisała list intencyjny w sprawie zakupu 100 proc. akcji spółki Małpka, posiadającej sieć sklepów pod marką Małpka Express. Planuje także uruchomić pod koniec roku nową sieć tanich sklepów spożywczo-przemysłowych.
Oba posunięcia mają na celu poszerzenie oferty handlowej grupy kapitałowej i jej lepsze dopasowanie do oczekiwań konsumentów.
Małpka Express to sieć sklepów spożywczo-monopolowych, która działa w Polsce od marca 2012 roku. Obecnie liczy 90 sklepów, a do końca 2013 roku ma ich być 200. Otwierane są m.in. w budowanych przez Czerwoną Torebkę pasażach usługowo-handlowych.
Grupa zapłaci za przejęcie Małpki własnymi akcjami. Małpka jest kontrolowana przez Mateusza Świtalskiego, syna Mariusza, głównego akcjonariusza i przewodniczącego Rady Nadzorczej Czerwonej Torebki.
Rozwój nowej sieci sklepów spożywczo-przemysłowych pod marką Czerwona Torebka ma być uzupełnieniem przejęcia Małpki. Dzięki temu grupa kapitałowa będzie mogła elastyczniej dobierać lokalizacje swoich sklepów. Nowa sieć ma być rozwijana w pasażach Czerwonej Torebki, jak również poza nimi – w obiektach najmowanych na podstawie wieloletnich umów.
Prezes Czerwonej Torebki Paweł Ciszek zapewnił, że nowa sieć nie będzie konkurencją dla Małpki Express, ale jej uzupełnieniem. „Jeśli w naszym pasażu nie będzie pasować sklep convenience, to będziemy tam lokować sklep Czerwona Torebka” – podkreślił.
Grupa rozbudowuje się w trzech segmentach. W maju przejęła najstarszy sklep internetowy w Polsce merlin.pl, wchodząc na rynek e-commerce. Na rynku nieruchomości jest obecna poprzez rozbudowę pasaży handlowych, w których może wynajmować powierzchnię komercyjną lub sprzedawać lokale. Ostatnie posunięcia świadczą o nacisku na segment handlowy.
Ostatecznym celem jest stworzenie ogólnopolskiej platformy handlu detalicznego, działającej w zestandaryzowanych obiektach, które mieszczą się w atrakcyjnych pod względem komercyjnym lokalizacjach.