Branża reklamowa jest w dobrej kondycji. Szacuje się, że w tym roku osiągnie wartość 6,963 mld zł. Korzystają z tego zarówno duże firmy sprzedające powierzchnie reklamowe, jak i małe - takie jak Wall Street Invest Group, budująca ogólnopolską sieć partnerską.
Według prognoz ZenithOptimedia Group łączna wartość tegorocznych wydatków na reklamę w Polsce wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem o 3,5%, a na koniec roku polski rynek reklamowy osiągnie wartość 6,963 mld zł netto.
Na polskim rynku reklamowym swoją niszę znalazła m.in. firma Wall Street Invest Group, wydawca darmowej gazety Free TV. Magazyn zawiera program telewizyjny na 14 dni oraz kupony rabatowe, które można zrealizować w danym mieście. Reklamodawcy mają też możliwość zamieszczenia swoich ofert w wydaniu internetowym. Firma uruchomiła też aplikację mobilną i portal filmowy.
Koncept działa na rynkach powiatowych a reklamodawcami są lokalni przedsiębiorcy. Do końca tego roku w ramach tej sieci będzie działać 55 jednostek partnerskich.
– Liczba franczyzobiorców ciągle rośnie, branża reklamowa jest w dobrej kondycji, a wersja mobilna Free TV, zwiększa jej zasięg i podnosi atrakcyjność platformy jako nośnika reklamowego – powiedział nam Konrad Waszczyk, redaktor naczelny magazynu.
Jest to jedna ze stosunkowo tanich licencji na prowadzenie własnego biznesu (jej koszt to około 10 tys. zł). Franczyzodawca nie wymaga lokalu do prowadzenia działalności. Rozpocząć pracę można już w 30 dni od podpisania umowy.
Koncept biznesowy „FREE TV - Bezpłatna gazeta z Programem TV, Portal Filmowy, Aplikacja i Kupony Rabatowe” działa w segmencie usług dla biznesu. To jedna z branż, w której odnotowano najszybszy rozwój franczyzy (według badań Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych w segmencie usług dla biznesu odnotowano ponad 50-proc. wzrost liczby działających systemów partnerskich w porównaniu do 2015 roku).