Jaki jest ulubiony trunek Polaków – piwo! Popularność tego napoju alkoholowego wykorzystują browary budując sieci franczyzowe.
Trzech na czterech pełnoletnich Polaków kupując alkohol na własny użytek wybiera piwo. Po alkohol sięga aż ośmiu na dziesięciu z nas i tylko co piąty Polak deklaruje, że w ogóle nie kupuje napojów procentowych.
Mężczyźni częściej niż kobiety dokonują zakupu alkoholu, przy czym najczęściej sięgają oni po piwo i alkohole wysoko procentowe - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Popularność piwa wykorzystują browary, które wzmacniają sprzedaż tego trunku za pomocą sieci barów, tak jak np. Piwiarnie Warka. Franczyzową sieć chce zbudować też regionalny browar z Grybowa.
Jak powiedział Paweł Usakowski z Browar Pilsweizer, w pierwszym kwartale tego roku ruszy pierwszy pilotażowy bar pod nazwą Piwnica Pilsweizera prowadzony przez franczyzobiorcę.
– Planujemy dalszy rozwój sieci partnerskiej. Nie wykluczone, że kolejni franczyzobiorcy dołączą do nas jeszcze w tym roku – mówi portalowi Franczyzawpolsce.pl Paweł Usakowski.
Wystrój lokali tej marki ma nawiązywać do typowej czeskiej piwiarni, m.in. drewnianymi siedzeniami na beczkach i ławach oraz starymi zdjęciami browaru Pilsweizer.
Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opini wynika, że zdecydowana większość pełnoletnich Polaków kupuje alkohol, przy czym piwo triumfuje nad innymi trunkami. Popularność tego trunku może wynikać z jego przystępności cenowej oraz niskiej zawartości procentowej alkoholu w tym napoju.
Istnieje jeszcze jedno, bardzo ciekawe zjawisko związane z piwem - na polskim rynku piwa zachodzą zmiany, gdzie małe, regionalne browary w coraz bardziej wyrazisty sposób zaznaczają swoją obecność. W Polsce, co chwila otwiera się nowy bar serwujący różne odmiany i smaki piw - od dyniowych, przez wędzone, aż po kwiatowe.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji