Niejeden smakosz piwa chociaż raz pomyślał o własnej piwiarni. Od pomysłu do realizacji nie musi być daleko. Jakie wymagania należy spełnić? – Trzeba być dobrym restauratorem, którego celem jest wdrożenie standardów sieci i stawianie na jakość obsługi klienta. Warto też znać rynek w danym mieście – mówi Tomasz Klujew, kierownik ds. trade marketingu lokali wizerunkowych zajmujący się rozwojem sieci Piwiarni Warka w ramach Grupy Żywiec.
Od jak dawna jest Pan związany z Grupą Żywiec?
Od 2008 roku.
Kiedy pojawił się pomysł utworzenia sieci restauracji o charakterze piwno-sportowym?
W 2007 roku, natomiast kanałem Horeca zajmuje się zawodowo od 2000 roku.
Czy był jakiś koncept, na którym wzorowaliście się?
Nie, jest to nasz własny polski koncept.
Ilu franczyzobiorców udało się pozyskać do tej pory?
W ciągu siedmiu lat otwarto ponad 86 lokali. Wciąż otwieramy i będziemy otwierać nowe placówki (w 2014 roku otwartych zostało osiem lokalizacji). W grudniu ub.r. zostały otwarte dwie kolejne Piwiarnie. Przed świętami Bożego Narodzenia dołączył do sieci lokal w Ostrołęce oraz Siedlcach. Uruchomienie tylu lokali było możliwe dzięki dobremu przyjęciu konceptu przez klientów i atrakcyjnym warunkom współpracy z naszymi franczyzobiorcami. Ukształtowana w toku siedmiu lat doświadczeń oferta franczyzowa obejmuje obecnie wiele obszarów funkcjonowania Piwiarni Warki, dobraną ofertę lokalu, wsparcie marketingowe i szkoleniowe oraz pakiet startowy.
Co was wyróżnia?
Piwiarnie Warki są jedyną ofertą sieciową w segmencie pubów. Jest to w tej chwili największa na rynku sieć lokali gastronomicznych o charakterze piwno-sportowym, działająca pod patronatem Grupy Żywiec i dedykowana popularnej marce piwa – Warka. Piwiarnie Warki to także miejsca z dobrze ułożonym menu na każdą okazje mającym w ofercie nie tylko piwne przekąski, a także dania restauracyjne. W ofercie lokalu są dostępne także inne piwa KEG należące do Grupy Żywiec.
Z jakim doświadczeniem przychodzą do was kandydaci na franczyzobiorców?
Większość to restauratorzy mający inne lokale i doświadczenie w gastronomii.
Ile lokali działa obecnie w ramach sieci?
Na dzień dzisiejszy działa 80 piwiarni franczyzowych oferujących spójną gamę towarów i produktów. Grupa Żywiec z założenia nie tworzy jednostek własnych.
Jakie są plany na ten rok?
W planach jest otwarcie kolejnych 10 piwiarni w miastach powyżej 38 tys. mieszkańców. Miasta, które nas szczególnie interesują to Kraków i Szczecin, a także kolejna lokalizacja w Warszawie. Ponadto chcielibyśmy wzmocnić swoją obecność w Wielkopolsce, Małopolsce, na Dolnym Śląsku oraz w województwie zachodniopomorskim.
Czy odczuwa Pan presję ze strony browarów rzemieślniczych i regionalnych?
Mamy doskonała ofertę i marki oraz wypracowany i sprawdzony koncept lokalu typu PUB. Naszą odpowiedzią na browary rzemieślnicze czy regionalne jest dostępność w Piwiarniach innych naszych marek takich jak np. Żywiec Białe, Żywiec APA i Żywiec Marcowe.
Rozmawiała Irina Nowochatko-Kowalczyk
Osoby zainteresowane współpracą w ramach sieci Piwiarnie Warka zapraszamy do kontaktu.