
centrum_handlowe
Podczas lutowej edycji Shopping Center Business Forum 2012 firma Cushman & Wakefield Polska przedstawiła analizę dotyczącą ilości metrów kwadratowych powierzchni handlowej przypadających na 100 mieszkańców w największych polskich miastach.
Z analizy wynika, że najwięcej powierzchni handlowej na 100 mieszkańców przypada w Kielcach a najmniej w Szczecinie i Lublinie. W Kielcach na 100 mieszkańców przypada prawie 766 mkw. pow. handlowej. Na drugim miejscu pod tym względem znajduje się Wrocław - 682,7 mkw., a na trzecim Poznań - prawie 638 mkw. Na kolejnych miejscach znalazły się: Trójmiasto (593,8 mkw.), Częstochowa (578,1 mkw.), Toruń (563,9 mkw.), Radom (560,9 mkw., Białystok (558,6 mkw.), Warszawa (531,8 mkw.), Bydgoszcz (527,3 mkw.), Łódź (494,6 mkw.) oraz Kraków (483,8 mkw.). Najmniej powierzchni handlowej na 100 mieszkańców znajduje się w Szczecinie (427,1 mkw.), Lublinie (438 mkw.) i Katowicach (435,1 mkw.).
Cushman & Wakefield jest wiodącą na świecie firmą świadczącą usługi doradcze na rynku nieruchomości komercyjnych. Firma została założona w 1917 r.. Aktualnie zatrudnia ponad 13 tys. pracowników w 234 biurach w 61 krajach.