CUK Ubezpieczenia: zmiany na rynku ubezpieczeń nie wpłyną na działalność multiagencji

Autor: Redakcja
Kategoria:

Projekt bezpośredniej likwidacji szkód podzielił branżę ubezpieczeniową na dwa obozy. Po jednej stronie stanęli najwięksi gracze w segmencie majątkowym, po drugiej mniejsze firmy. Zdaniem Macieja Kuczwalskiego, eksperta CUK Ubezpieczenia, nadchodzące zmiany nie będą mieć wielkiego wpływu na zainteresowanie kierowców usługami multiagencji.

Idea stojąca za projektem Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) zakłada umożliwienie kierowcom poszkodowanym w wypadkach i stłuczkach drogowych likwidację szkody u ubezpieczyciela, u którego kupili obowiązkowe OC i otrzymanie od niego odszkodowania po takim zdarzeniu. - Po wypłacie ubezpieczyciel zwracałby się natomiast z tzw. regresem do ubezpieczyciela sprawcy, żądając zwrotu pieniędzy. Innowacja polega tu na tym, że obecnie to towarzystwo, w którym ubezpieczony jest sprawca zajmuje się wypłatą odszkodowania – mówi Maciej Kuczwalski w rozmowie z Franczyzawpolsce.pl.

Ekspert zaznacza, że powoduje to sytuację, w której kierowcy kupując polisę OC zwracają uwagę wyłącznie na cenę, a nie na obsługę w toku likwidacji szkody. W konsekwencji prowadzi to do tzw. wojny cenowej, czyli sytuacji, w której towarzystwa zabiegają o klientów wyłącznie obniżkami ceny.

– Wprowadzenie w życie pomysłu PIU ma na celu zmianę tej sytuacji. Osoby kupujące OC miałyby zwracać uwagę nie tylko na wysokość składki, ale też na jakość obsługi, gdy będą musiały likwidować szkodę. Jeśli tak się stanie, ubezpieczyciele będą musieli zmienić swoje podejście do polityki cenowej i skupić się przede wszystkim na jakości obsługi klienta, przy pomocy której buduje się tak ważną lojalność klientów – tłumaczy.

Podkreśla też, że wprowadzenie zmian z pewnością nie ujednolici jednak cen w poszczególnych towarzystwach ubezpieczeń. Podstawowym kryterium wyboru ubezpieczeń prawdopodobnie i tak pozostanie cena, co wywodzi się z przekonania, że „przecież nic się nie stanie, więc nie ma sensu płacić więcej”.

– Warto w tym kontekście zauważyć także, że w ostatnich latach rynek multiagencji systematycznie rośnie. Polacy przyzwyczajają się do porównywania cen i chętnie z takiej możliwości korzystają. Uruchomienie bezpośredniej likwidacji szkód nie powinno zatem mieć wielkiego wpływu na zainteresowanie kierowców usługami multiagencji – podsumowuje Maciej Kuczwalski.

Multiagencja CUK Ubezpieczenia zajmuje się doradztwem i sprzedażą produktów ubezpieczeniowych czołowych towarzystw działających na polskim rynku. CUK posiada 118 oddziałów zlokalizowanych w 98 miastach położonych w 15 polskich województwach. W zeszłym roku oddziały firmy pojawiły się w nowych regionach, m.in. w województwie małopolskim, świętokrzyskim i dolnośląskim. W 2013 roku na mapie Polski pojawiło się łącznie 28 nowych oddziałów – 20 partnerskich i 8 własnych. Przyjęty przez multiagencję model biznesowego rozwoju opiera się na równoległej rozbudowie sieci swoich placówek oraz systemu franczyzowego. Obecnie firma współpracuje z 80 franczyzobiorcami. Plan na 2014 rok zakłada uruchomienie kolejnych 50 punktów.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram