Coraz popularniejszy biznes ślubny

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 września 2009
Kategoria:
perfect_moments.gif
perfect_moments.gifBranża usług doradztwa i organizacji wesel jest stosunkowo nowa, dlatego też łatwiej wybić się tym, którzy mają dobry pomysł i odpowiednią motywację, aby wcielić go w życie. Coraz częściej pomysłem tym jest rzwój biznesu poprzez rozbudowę sieci franczyzowej.

Na pytania odpowiada Karina Komorowska, właścicielka Perfect Moments.

 Jak oceniacie Państwo rynek w chwili obecnej oraz jego perspektywy?

Zawód konsultanta ślubnego jest w Polsce bardzo młody – pojedynczy konsultanci pojawili się pod koniec lat 90, a profesjonalne firmy - kilka lat temu. Z tego względu wciąż więcej osób przygląda się pracy organizatora ślubów, aniżeli z niego korzysta. Niemniej jednak widać, że coraz częściej organizator ślubny jest traktowany jak realne pomoc, a nierzadko oszczędność, a nie jak kosztowny kaprys panny młodej. Natomiast patrząc na rynki, gdzie ten zawód ma znacznie dłuższą historię, widać duży potencjał i możliwości znacznego wzrostu zapotrzebowania na usługi konsultantów ślubnych.

Czy z roku na rok podejście do uroczystości ślubnych się zmienia?

Uroczystość ślubna to specyfika nie spotykana niemal w żadnej innej branży – bardzo związana z tradycją. Dlatego trudno mówić o radykalnych zmianach z roku na rok. Coraz częściej widać jednak zmiany, które po pierwsze wynikają z mody (widocznej najbardziej w strojach, ale także w pojazdach, dekoracjach, salach, a nawet menu, czy doborze gości i czytań mszalnych). Drugim czynnikiem zmieniającym uroczystości ślubne jest znacznie większy udział w budżecie weselnym Państwa Młodych, a – co za tym idzie – znacznie większy zakres decyzyjny.

Czy i w jaki sposób kryzys wpłynął na Państwa działalność? Jak Państwo zadbaliście o zmniejszenie ryzyka związanego z kryzysem?

Czy pary odwlekały decyzję o ślubie? Branża ślubna jest dość mocno uzależniona od ogólnej koniunktury, więc kryzys finansowy jest odczuwalny także tutaj. Wiele par przenosi swoje plany ślubne na 2010 lub 2011 rok, inne decydują się na szybki, ale bardzo skromny ślub („bo dziś mamy pracę i stać nas na wesele, a nie wiemy jak będzie za rok”). Ryzyko w biznesie jest jego nierozerwalną częścią, niezależnie od tego czy występuje kryzys czy nie. Naszym atutem jest marka, która zdobyła już na rynku uznanie, a także stałe poszerzanie pakietu usług i wysoka jakość obsługi klienta. Stale inwestujemy także w zawieranie partnerstw z przedstawicielami z innych branż, dzięki czemu nasza oferta staje się szersza, bardziej kompleksowa, przy równoczesnej jej indywidualizacji (specyfika branży). Niemniej jednak mamy świadomość, że jeśli teraz ograniczymy inwestycje, wówczas za rok lub dwa, gdy kryzys minie, powrót na rynek będzie znacznie trudniejszy. Z tego względu staramy się realizować założoną wcześniej strategię, w przekonaniu, że pomoże nam to utrzymać pozycję w czołówce w ciągu kolejnych miesięcy i lat.

Co nowego, ciekawego dzieje się obecnie w Państwa firmie?

Obecnie przygotowujemy się do otwarcia nowego oddziału – tym razem w Szczecinie. Oficjalnie zostanie uruchomiony za miesiąc, w październiku.

myszka_kotek_wesele_126_.gifIle obecnie działa placówek własnych a ile franczyzowych/partnerskich?

Obecnie, w ramach sieci Perfect Moments, działa 8 oddziałów franczyzowych: Warszawa, Katowice, Poznań, Kraków, Radom, Trójmiasto, Świętokrzyskie oraz Olsztyn. Dziewiątą częścią sieci jest centrala, zlokalizowana w Kielcach.

 Ile punktów zamierzacie Państwo jeszcze otworzyć (docelowo/do końca 2009 roku) i w jakich lokalizacjach? Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców?

W strategii rozwoju sieci założyliśmy docelowo uruchomienie placówek we wszystkich województwach w Polsce. Dodatkowo planujemy także uruchomienie jeszcze dwóch oddziałów w województwie świętokrzyskim.

Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców: kapitałowe i lokalowe?

Potencjalnym Franczyzobiorcom nie stawiamy wygórowanych wymagań finansowych, bądź lokalowych. Niezbędne są:

• zarejestrowana działalność gospodarcza;

• sprzęt komputerowy z legalnym oprogramowaniem biurowym

• drukarka i fax

• telefon (najlepiej komórkowy) z przeznaczeniem do działalności gospodarczej;

• samochód osobowy.

Posiadanie własnego lokalu jest mile widziane ale nie jest to warunek konieczny. Natomiast ze względu na specyfikę branży mamy także dodatkowe wymagania dotyczące już bezpośrednio osób, które będą prowadziły oddział Perfect Moments:

• dobra znajomość języków obcych;

• doświadczenie w kontaktach personalnych;

• zmysł organizacyjny;

• umiejętność pracy w zespole oraz w sytuacjach stresowych;

Jakie są warunki inwestycji? Jaka jest kwota inwestycji?

Przystąpienie do sieci franczyzowej Perfect Moments wiąże się z jednorazowym kosztem, który wynosi 30 000zł. Podczas działalności pobierana jest opłata bieżąca, która wynosi 20% przychodu Franczyzobiorcy (liczone po odjęciu kosztów stałych) i opłata marketingowa w wysokości 100zł miesięcznie. Nie wymagamy od naszych Franczyzobiorców specjalnego przystasowania lokalu, więc nie ma dodatkowych kwot, które należy przeznaczyć na określone meble, czy też dekoracje. Jedynym dookreśleniem specyfiki lokalu są warunki, że powinien on być schludny i jasny.

myszka_kotek_wesele_192_.gifCo oferują Państwo w ramach pakietu franczyzowego?

W zakres opłaty licencyjnej wchodzi:

• obszerny podręcznik operacyjny

• know-how

• doradztwo w organizacji i prowadzeniu działalności gospodarczej

• trzydniowe szkolenie w siedzibie Perfect Moments oraz współuczestnictwo w trzech koordynacjach dnia ślubu, zorganizowanych przez Franczyzodawcę

• wzór biznes planu, który uzyskał dotację inwestycyjną ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego • portfolio

• baza sprawdzonych podwykonawców • podstrona w domenie www.perfectmoments.pl (na naszym serwerze)

• materiały reklamowe (indywidualne projekty wizytówek, folderów, bannerów, plakatów, kart okolicznościowych etc )

• firmowy adres e-mail

• wsparcie marketingowe i PR

• szkolenia i opieka nad oddziałami.

 Z jakimi problemami się najczęściej spotykacie?

Jako konsultanci – najczęściej ze źle pojętą tradycją, którą często próbują narzucić rodzice lub dziadkowie. Często nie wynika ona z rzeczywistych zwyczajów (jak np. orszak, czy welon panny młodej), ale z rodzinnych przyzwyczajeń typu „u Kasi był rosół, u Grzesia też, to nie rozumiem dlaczego na twoim weselu ma być coś innego”. W takiej sytuacji musimy być mediatorami i dyplomatami pomiędzy rodzicami, którzy często finansują wesele, a Młodymi, którzy są naszym bezpośrednim klientem.

Czy zdarzyło się Państwu, że franczyzobiorca zrezygnował ze współpracy z Wami?

Jak dotąd nie mieliśmy takiej sytuacji i mamy nadzieję utrzymać taki status.

Dziękujemy za rozmowę

FwP , 30 września 2009r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram