Przybywa salonów firmowych sklepów CCC, BOTI i Quazi. Topnieje natomiast liczba sklepów sieci franczyzowej. Wzrost liczby własnych placówek jest obecnie główną strategią grupy.
W pierwszych sześciu miesiącach 2009 roku sieć sprzedaży GK NG2 SA obejmowała 649 placówek, na co składało się: 237 – salonów firmowych CCC, 41 – butików Quazi, 181 – butików BOTI, 32 - salonów firmowych CCC w Republice Czeskiej oraz 158 – sklepy sieci franczyzowej – w tym 76 BOTI.
Biorąc pod uwagę fakt, że w tym samym okresie 2008 roku sieć franczyzową tworzyło 100 sklepów CCC oraz 80 BOTI, widać wyraźnie, że liczba salonów w sieci sukcesywnie się zmniejsza. Jak czytamy w raporcie półrocznym grupy są to działania zamierzone, a spółka koncentrować będzie się obecnie na zwiększeniu liczby placówek własnych.
Operator sieci sklepów obuwniczych CCC zwiększa sprzedaż, ale na zyskach ciążą mu niekorzystne kursy walutowe. W pierwszym półroczu 2009 r. NG2 udało się poprawić przychody, ale już nie zyski. Sprzedaż wzrosła z 332 mln zł do 422 mln zł, a zysk operacyjny spadł z 64 mln zł do 46,7 mln zł. Zmniejszył się też zysk netto – z 48,8 mln zł do 35,5 mln zł.
FwP, 25 sierpnia 2009r.