Coraz bardziej cenimy polskie marki   

Autor: Redakcja
Kategoria:
Coraz bardziej cenimy polskie marki; Foto: freeimages.com

Google, Lego i YouTube to marki, które znalazły się na podium w dziewiątej edycji projektu Superbrands. W zestawieniu TOP20 są także przedstawiciele z polskim rodowodem – Allegro, Tymbark oraz E.Wedel.

Na potrzeby projektu, Superbrands po raz kolejny we współpracy z ARC Rynek i Opinia zrealizowało jedno z większych konsumenckich badań siły i wizerunku marki. Badanie zostało przeprowadzone na próbie przekraczającej 15 tys. konsumentów i uwzględniało ponad 2,4 tys. marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług. W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki oraz skłonność do polecenia marki.

W tym roku widoczna w zestawieniu przewaga zagranicznych reprezentantów przełamana została obecnością trzech polskich przedstawicieli - najwyżej ocenione zostało Allegro, następnie Tymbark oraz E.Wedel.

Na pełnej liście laureatów, mimo dominacji marek globalnych, pojawiły się kategorie zdecydowanie należące do polskich marek - wody mineralne, soki i napoje owocowe, produkty mięsne i rybne to przykłady branż, w których w czołówce znajdują się wyłącznie polskie marki.

Z roku na rok dostrzegamy na rynku coraz więcej dobrze budowanych polskich marek. Specjalnie z myślą o markach wywodzących się z Polski od dwóch edycji przyznajemy tytuły Created in Poland Superbrands. Historia większości rodzimych marek nie liczy więcej niż ćwierć wieku. Mimo że są to dynamiczne, dobrze prowadzone marki, często potrzebują jeszcze kilku, a nawet kilkudziesięciu lat, żeby móc na równi konkurować z markami globalnymi. Średni wiek dwudziestu najsilniejszych marek wynosi bowiem prawie 80 lat – powiedziała Monika Kowalewska, dyrektor projektu Superbrands Polska.

Pomimo przewagi dojrzałych marek w zestawieniu TOP20 są 3 marki niepełnoletnie, a 2 z nich znalazły się nawet na podium (Google – 1. miejsce, YouTube – 3. miejsce, Allegro – 6. miejsce).

Nietrudno zauważyć co je łączy. Wydaje się, że tak może wyglądać recepta na szybkie zbudowanie silnej marki - stworzenie jej w coraz bardziej realnej rzeczywistości wirtualnej – dodała Monika Kowalewska.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram