Małe firmy zwykle z opóźnieniem reagują na pojawiające się trendy w działaniach marketingu. Czasami wynika to z obawy o koszty lub z ostrożności. Czasami jednak firma cierpi na braki kadrowe, co uniemożliwia stosowanie najnowszych rozwiązań.
Wiadomo, iż marketing jest istotny dla każdego przedsiębiorcy, nie wszystkie jednak strategie są z początku osiągalne i nie wszystkie konieczne. Jakie zatem rozwiązanie można zaproponować małym firmom, tak by nie nadwerężać ich zasobów finansowych ani kadrowych, a jednocześnie zaproponować rozwiązania skuteczne i innowacyjne?
–Jedną z metod, którą mogą wdrożyć nawet najmniejsze podmioty gospodarcze, jest dobrej jakości marketing treści – doradza Andrzej Zasowski ze spółki LeadBullet. – Content marketing jest nie tylko bardziej skuteczny niż tradycyjne formy reklamy, ale także znacznie bardziej korzystny finansowo – dodaje.
Content marketing nie musi dużo kosztować
O tym, jak bardzo agencje marketingowe wierzą w skuteczność content marketingu, świadczą statystyki – 90 proc. amerykańskich podmiotów stosuje content marketing. Około ¼ budżetów firm przeznaczanych na działalność marketingową pochłaniają wydatki na content marketing. Aż 80 proc. specjalistów wierzy, że to właśnie content marketing powinien znajdować się w centrum działań promocyjnych. Co prawda 62 proc. firm zleca swoją promocję partnerom zewnętrznym, ale content marketing stanowi doskonały przykład działań marketingowych, które każdy może stosować samodzielnie (źródło: http://www.demandmetric.com/content/content-marketing-infographic).
W jaki sposób rozpocząć działania promocyjne za pomocą content marketingu? Jeżeli firma decyduje się na outsourcing usług promocyjnych, warto znaleźć partnera, który ma doświadczenie w budowaniu strategii contentowych. Można także samodzielnie prowadzić kampanie oparte na marketingu treści. Wówczas trzeba pamiętać o dwóch istotnych elementach – wysokiej jakości materiałach, które chcemy publikować, oraz o pomysłowości w ich przygotowywaniu.
Obraz wart tysiąca słów
Do sprawdzonych sposobów prezentacji treści zalicza się przygotowanie materiałów w formie graficznej (infografika) lub wideo, ponieważ aż 90 proc. danych, które najszybciej są przyswajane przez ludzki mózg, to obrazy. Tym samym treści w internecie podparte materiałami graficznymi notują 94 proc. więcej zaangażowania odbiorców niż same materiały tekstowe (źródło: http://searchenginewatch.com/sew/how-to/2351403/7-outstanding-content-marketing-tips-for-small-businesses).
W content marketingu jednym ze skutecznych narzędzi promowania treści są również blogi. Ale jeszcze lepszym rozwiązaniem staje się prowadzenie wideobloga. Internauci bowiem chętnie oglądają filmy w sieci – 78 proc. użytkowników przyznaje, że ogląda je co najmniej raz w tygodniu, a 55 proc. – codziennie. Założenie konta w serwisie YouTube jest przy tym niezwykle proste, publikowanie tam materiałów nie wymaga z kolei specjalistycznej wiedzy informatycznej. Korzyści natomiast są znaczne – 73 proc. konsumentów twierdzi, że chętniej kupuje produkty, z którymi wcześniej zdążyli się zapoznać, oglądając materiały wideo (źródło: http://searchenginewatch.com/sew/study/2333878/video-helps-persuade-73-of-people-to-buy-a-product-or-service-survey).
Niektórzy specjaliści są zdania, że najważniejszą inwestycją w content marketingu jest czas. Przedsiębiorca bardzo go potrzebuje, jeżeli chce sam tworzyć dobre, wartościowe przekazy, które opublikuje na blogu, firmowej stronie WWW czy w mediach społecznościowych. Inwestycja w działania content marketingowe z pewnością jednak będzie opłacalna.