Pora roku sprzyja otwieraniu kawiarni i lokali z ciepłymi przekąskami. W trend wpisuje się Columbus Coffee, intensywnie rozwijający sieć. Jak większość nowych punktów handlowo-usługowych w Poznaniu, zlokalizowana jest w Poznań City Center - dużym centrum handlowym, zintegrowanym z dworcem kolejowym.
Columbus Coffee stawia na wysokiej jakości kawę, świeże sałatki, kanapki, ciasta, muffiny i torty. Sieć działa od 1999 roku i zaprasza do współpracy franczyzobiorców, którzy chcą otwierać kawiarni w centrach miast liczących co najmniej 100 tys. mieszkańców. Duże kawiarnie mieszczą do 50 osób, natomiast małe około 30.
Franczyzobiorca powinien mieć lokal narożny mieszczący się w pobliżu urzędów, szkół lub firm. Wysokość inwestycji jest uzależniona od stanu i metrażu lokalu. Pod marką Columbus Coffee prosperuje 20 kawiarni: w Szczecinie (8), Łodzi, Międzyzdrojach, Koszalinie, Słupsku, Warszawie i Stargardzie.