Coffeeshop Company nie wyklucza franczyzy

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 listopada 2008
Kategoria:

Na rynku kawiarni jest już tłoczno i nowy uczestnik rynku będzie się musiał liczyć z wysokimi kosztami działalności oraz bardzo dużą konkurencją. Problemem staje się przede wszystkim brak atrakcyjnych lokalizacji.

Pierwszy lokal Coffeeshop powstał na początku 2008 roku w Krakowie. Obecnie sieć liczy 9 kawiarni w takich miastach jak: Warszawa, Łódź, Poznań, Zielona Góra, Bydgoszcz i Zakopane. Wszystkie kawiarnie sa prowadzone przez firmę Tizia Polska, która jest masterfranczyzobiorcą sieci w Polsce. Kolejne lokale firma planuje otwierać w centrach handlowych oraz w atrakcyjnych punktach w centrach miast. W ciągu najbliższych 4 lat ma ich powstać 40 -50. W tym celu Tizia Polska nie wyklucza uruchomienia programu franczyzowego.

Sieć Coffeeshop Company powstała w 1999 roku w USA. W 2000 roku powstał pierwszy lokal w Europie. Aktualnie sieć wchdozi tez na nowe rynki w takich państwach jak Egipt czy Arabia Saudyjska.

Na rynku kawiarni jest już tłoczno i nowy uczestnik rynku będzie sie musiał liczyć z wysokimi kosztami działalności oraz bardzo dużą konkurencją. Problemem staje się przede wszystkim brak atrakcyjnych lokalizacji.
W obliczu swego rodzaju kawiarnianego boomu naturalną rzeczą jest rosnąca konkurencja między lokalami i sieciami. Kawiarnie walczą o klientów oferując im już nie tylko kilkanaście, czy kilkadziesiąt rodzajów kawy, czy prasę codzienną, ale także darmowy internet, telewizję i książki. - Wobec silnej konkurencji w segmencie kawiarnianych systemów sieciowych, szansę przetrwania będą miały tylko największe marki i najciekawsze, dobrze przemyślane koncepty. Mniejsze sieci powinny koncentrować się na budowaniu marki lokalnie – mówi Agata Zarębska z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.
Na fali popularności kawiarni wypływają też specyficzne koncepty mieszane, łączące np. księgarnie z kawiarnią, jak to ma miejsce w przypadku lokali Empik Cafe, czy Domu Książki. Obie te sieci księgarni zdecydowały się na tworzenie w swoich placówkach części kawiarnianych, w których klienci mogą napić się kawy i poczytać książki z oferty sklepu. Kawiarnie powstają też w salonach prasowych największych dystrybutorów prasy, jak euroCafe przy salonach Eurokiosku.

Kasia Foks, 26 listopada 2008 r.
Na podstawie: Nowości Gastronomiczne

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram