Masterfranczyzobiorcy tego kanadyjskiego konceptu na Polskę udało się wynegocjować z centralą obniżkę ceny licencji dla osób, które chcą dołączyć do sieci. Będzie ona obowiązywać tylko przez miesiąc.
- Przez cały październik opłata licencyjna będzie wynosiła 10 tys. zł netto. Standardowa cena to od 12 do 20 tys. zł netto – mówi Olga Siekierska, masterfranczyzobiorca Coffee News.
Zakup licencji to praktycznie cała inwestycja, bowiem dodatkowym wydatkiem na starcie są tylko materiały marketingowe (ok. 1000 zł). Okres zwrotu z inwestycji wynosi od 3 do 6 miesięcy.
Koncept Coffee News polega na wydawaniu gazetki zawierającej ciekawostki, pozytywne informacje oraz reklamy firm działających na lokalnym rynku. Dystrybuowana jest zaś w lokalach gastronomicznych, gdzie chętnie czytają ją klienci czekający na posiłek czy też delektujący się kawą. W ten sposób działający lokalnie reklamodawcy, którzy stanowią źródło dochodu dla tego biznesu, mogą stosunkowo niskim kosztem dotrzeć do potencjalnych klientów z ich okolicy.
Pomysł na biznes spodobał się rodzimym franczyzobiorcom, bowiem w ciagu kilkunastu miesięcy obecności Cofee News w Polsce doczekała się ona 14 lokalnych edycji, z czego 2 prowadzone są przez masterfranczyzobiorcę, a 12 przez pojedynczych licencjobiorców. Miasta, w których jest już wydawane Coffee News, są zamknięte dla kolejnych chętnych.
- Planujemy nie więcej niż 30 – 40 edycji w całym kraju, bowiem na tyle szacujemy liczbę miast powyżej 60 tys. mieszkańców, w których dostrzegamy odpowiedni potencjał dla rozwoju tego biznesu – wyjaśnia Olga Siekierska.
Joanna Cabaj - Bonicka