cipo&baxx
Cipo & Baxx to marka odzieżowa założona w 1996 roku w Niemczech przez Yil-ba Tekstil z Turcji. W szybkim czasie zaczęła osiągać sukcesy, produkując ekstrawaganckie jeansy, koszulki, paski, buty oraz akcesoria. Obecna jest już w całej Europie, a także w Australii i Stanach Zjednoczonych. W Polsce sieć Cipo & Baxx rozwijana jest od trzech lat. Obecnie liczy 30 sklepów monobrandowych oraz 14 multibrandowych.
W odróżnieniu od większości sieci franczyzowych z branży odzieżowej, Cipo & Baxx nie oferuje możliwości wzięcia odzieży w depozyt. Jej franczyzobiorcy kupują towar, który sprzedają w swoich sklepach. Nie obowiązują w niej natomiast żadne opłaty licencyjne ani prowizje od obrotu. Partnerzy mogą także liczyć na wsparcie, przede wszystkim w zakresie reklamy i marketingu. Sieć organizuje ogólnopolskie kampanie na billboardach, w popularnych magazynach, współpracuje ze stylistami telewizyjnymi, ubiera wokalistów czy prowadzących programy rozrywkowe.
- Koszt otwarcia sklepu Cipo & Baxx, włącznie z aranżacją i zatowarowaniem, wynosi ok. 1,6 – 2,5 tys. zł na mkw. Ostateczna kwota zależna jest od wielkości i położenia lokalu. Nasze sklepy znajdują się najczęściej w centrach handlowych i mają od 50 do 130 mkw. Zwykle potencjalny partner znajduje lokal, który my następnie akceptujemy, ale zdarzają się również sytuacje, w których my dysponujemy lokalem i wtedy poszukujemy partnera do prowadzenia sklepu. Inwestycja w otwarcie placówki zwraca się w okresie powyżej 12 miesięcy – mówi Agnieszka Celik.