
chiaroscuro
Po Włoszech, Luksemburgu i Emiratach Arabskich, Chiaroscuro – sieć kawiarni rozwijana w czterech formatach – zamierza podbić polski rynek. Dla pierwszego franczyzobiorcy przygotowano specjalną ofertę!
Chiaroscuro oferuje swoim franczyzobiorcom cztery formaty lokali: City, Travel, Mall i Corner. Pierwszy to całodzienna restauracjo-kawiarnia o powierzchni od 100 do 300 mkw., usytuowana przy ruchliwych ulicach dużych miast. Format Travel dotyczy lotnisk, dworców kolejowych i stacji benzynowych – powierzchnia takiego lokalu nie powinna przekraczać 50 mkw. Chiaroscuro Mall przeznaczony jest dla franczyzobiorców posiadających lokal o powierzchni ok. 80 mkw. w dużych centrach handlowych. Format Corner to mały kącik kawiarniany o powierzchni 10-15 mkw., który może funkcjonować zarówno jako stoisko przy ulicy, jak i niewielka kawiarnia np. w centrum handlowym.
Standardowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. euro. Jednak dla pierwszego polskiego franczyzobiorcy firma przygotowała specjalną ofertę. Kwota, którą potencjalny franczyzobiorca musi przeznaczyć na otwarcie lokalu (opłata licencyjna wraz kosztami przystosowania i remontu) mieści się w przedziale 60 – 120 tysięcy euro. Miesięczna opłata bieżąca wynosi 3% od obrotu netto.
Pierwsza kawiarnia sieci Chiaroscuro, której właścicielem jest Mokaflor, powstała w 1999 roku we Florencji. Obecnie, poza Włochami, firma jest obecna na Łotwie, w Luksemburgu, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Rumunii.
Adam Gieras