Chcą wejść do Polski (część I)

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 marca 2011
Kategoria:
Paris_1
Na największych europejskich targach franczyzowych Franchise Expo Paris nie zabrakło w tym roku zagranicznych sieci, które zadeklarowały chęć ekspansji na polskim rynku.
Wyraźny jest jednak spadek liczby firm, które wyraziły wprost zainteresowanie rozwojem w naszym kraju. Podczas gdy przed rokiem było ich 31, w tym roku - tylko 16. Z czego to wynika? Spora część wystawców, którzy przed rokiem deklarowali chęć wejścia do Polski, nie zdecydowało się pojawić w tym roku na targach. Wyróżnia się też grupa firm, które przed rokiem wymieniały konkretnie nasz kraj jako potencjalnych kierunek dalszej ekspansji, zaś w tym roku ograniczyły się do wskazania bardziej ogólnej kategorii jak np. Unia Europejska czy zagranica. Przykładami takich firm są Action Coach (doradztwo), Chocolats Yves Thuries (gastronomia), Akena Hotels (hotele), Cuisine Plus (artykuły dla domu) czy Gentelman Farmer (odzież i obuwie).

 

Wśród firm, które w tym roku zadeklarowały chęć rozwoju na polskim rynku, dominują marki francuskie. Wynika to oczywiście z tego, że na targach w Paryżu przeważali wystawcy z tego kraju. Warto jednak zauważyć, że marki francuskie spotykają się z dość dobrym przyjęciem na polskim rynku. Do tej pory to właśnie Francja wprowadziła najwięcej sieci franczyzowych do Polski - 19, co stanowi 17 proc. zagranicznych sieci franczyzowych obecnych w naszym kraju. Pozwala to z dużą dozą optymizmu patrzeć na perspektywy powodzenia kolejnych sieci z Francji.

Ich oferta powinna być w szczególności interesująca dla osób, które nie mogą na polskim rynku znaleźć dla siebie odpowiedniej licencji i byłyby gotowe zająć się tutaj rozwojem jednej z sieci, której udało się już odnieść sukces na innych rynkach.

Jakie sieci są obecnie najbardziej zainteresowane pozyskaniem inwestorów z Polski? Dziś przybliżamy w kolejności alfabetycznej 8 systemów, które były obecne na targach w Paryżu i zadaklarowały chęć wejścia do Polski. Jutro przedstawimy kolejną ósemkę.

Adolfo Dominguez
Hiszpańska firma modowa utworzona w 1973 roku. Jest to marka z wyższej półki, która sama siebie określa jako "przystępną cenowo markę luksusową". AD należy obecnie do czołowych firm z branży odzieżowej w swoim kraju, obecny jest już także na rynkach zagranicznych - łącznie ma ponad 600 sklepów w 27 krajach. Wartość inwestycji w taką placówkę firma szacuje na 1500 euro na mkw. Najnowszym osiągnieciem firmy w kategorii ekspansji międzynarodowej jest sprzedaż w marcu br. licencji master na Indie.

Aixia
Specjaliści od energii odnawialnej, doradzają w zakresie optymalizacji kosztów energii, instalują urządzenia pozwalające wykorzystywać energię słoneczną, w tym systemy fotowoltaiczne (przetwarzające energię promieniowania słonecznego na energię elektryczną) czy systemy słonecznego ogrzewania wody. Polska jest na krótkiej liście krajów, w których firma chce się rozwijać. Oprócz Polski, priorytetem dla Aixia są tylko Belgia i Rumunia. Środki niezbędne do tego, by nawiązać z firmą wspólpracę franczyzową określa ona na 20-50 tys. euro.

Balloide-Photo
Firma zajmująca się robieniem fotografii z powietrza, a konkretnie z balona. Są to najczęściej różnego rodzaju pejzaże, a także konkretne obiekty uchwycone wraz z otaczającym je krajobrazem. Zleceniodawcami są zazwyczaj firmy, który chcą następnie wykorzystać fotografie w celach promocyjnych bądź reklamowych. Firma ma 31 franczyzobiorców we Francji, Belgii i Hiszpanii. Szacowana kwota inwestycji w oddział Balloide-Photo to ponad 30 tys. euro.

Bebe 9
Francuska sieć 180 sklepów dla kobiet w ciąży oraz młodych matek. W sklepach Bebe 9 można znaleźć między innymi ubrania ciążowe, produkty i akcesoria potrzebne do pielęgnacji noworodka, a także meble, odzież zabawki - wszystko, czego może potrzebować dziecko do 2. roku życia oraz opiekujący się nim rodzic. Bebe 9 to jedna z tych sieci, które przed rokiem również były obecne na targach Franchise Expo i deklarowały chęć wejścia do Polski. Zagraniczne plany sieci są dość szeroko zakrojone, gdyż wśród potencjalnych kierunków ekspansji wskazuje ona także m.in. Czechy, Rumunię, Hiszpanię, Grecję, Danię i Włochy. Wyposażenie lokalu według wymogów sieci to koszt ok. 500 euro na mkw., zatowarowanie - 200 euro na mkw. Firma radzi zabezpieczyć także dodatkowe środki obrotowe na poziomie ok. 60 tys. euro.

Cash Express
Sieć lombardów, które jednak niewiele mają wspólnego z polskim wyobrażeniem o tych przybytkach. Są to sklepy o dużych powierzchniach (od 100 do 600 mkw.), skupujące, a następne odstrzedające używane przedmioty, takie jak biżuteria, gry wideo, drobna elektronika etc. W Francji funkcjonuje już ponad 70 sklepów pod szyldem Cash Express, które rocznie obsługują ponad 2 mln klientów. Wartość inwestycji w taką placówkę szacowana jest na poziomie 250-300 tys. euro.

Cyrillus
Odzież dla całej rodziny, marka posiada kolekcje damskie, męskie, a także dziecięce. Sieć rozwijana w ramach trzech formatów: life style, family, kid. Inwestycja w dostosowanie lokalu do standardów sieci to ok. 900 euro na mkw.

Diet Plus
Sieć placówek, w których można uzyskać porady dietetyka oraz zakupić suplementy diety wspomagające odchudzanie. Diet Plus to spółka zależna międzynarodowego producenta artykułów spożywczych United Bakaries, który osiąga ok. 250 mln euro obrotów rocznie. Centra Diet Plus są już obecne nie tylko we Francji, ale także w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Szacowana wartość inwestycji w placówkę Diet Plus to 55 tys. euro

Evad'Sports
Sieć sal sportowych przystosowanych do uprawiania takich dyscyplin jak badminton, squash, tenis stołowy, a także piłka nożna. We Francji posiada 4 obiekty, w tym 3 franczyzowe. Firma określa wartość kapitału potrzebnego na realizację inwestycji na minimum 40 tys. euro. Przewidywania  dotyczące obrotów: 120 tys. euro w pierwszym roku działałności i między 160 a 220 tys. euro w kolejnych w zależności od lokalizacji, ilości sal.

Jutro opublikujemy drugą część przewodnika po zagranicznych markach, które na tegorocznych targach franczyzowych w Paryżu wyraziły bezpośrednie zainteresowanie polskim rynkiem. Będzie to osiem systemów: Hyperminceur i Redicalepil (salony urody), Ixina (wyposażenie kuchenne), K2 Chococlate (salony urody), La sultane de saba (sklepy z kosmtykami), Le tanneur (wyroby skórzane), Mezzo di pasta (gastronomia), Speedy (serwisy samochodowe), Vertbaudet (odzież dziecięca).

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 30 listopada 2022
Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?
Data dodania: 29 listopada 2022
Innowacje w branży edukacyjnej docenione
Data dodania: 28 listopada 2022
Franczyza Zdrowa Krowa z ambitnym planem na 2023 rok
Data dodania: 25 listopada 2022
Najlepsza oferta Black Week w tym roku

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram