Centra handlowe celują w mężczyzn

Autor: Redakcja
Kategoria:
Centra handlowe celują w mężczyzn; Foto: Galeria Jurajska

Oferta skierowana wyłącznie do mężczyzn stanowi dziś od 20-25% portfolio najemców galerii handlowej. Centra handlowe coraz częściej poszerzają ten segment. Powód? Mężczyźni polubili zakupy w galeriach, stawiają jednak warunki - oferta musi być szeroka. 

Aż 43% klientów polskich centrów handlowych stanowią mężczyźni - wynika z badań agencji ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie. W ocenie przedstawicieli rynku retail mężczyzna to bardzo dobry i konkretny konsument - typ zadaniowca, podejmującego zdecydowane decyzje zakupowe. To również konsument, który stawia galeriom bardzo wysokie wymagania.

Panowie wymagają, aby oferta galerii była szeroka i jeśli już wybierają się na samodzielne zakupy do galerii, to tylko do takiej, która jest im to w stanie zapewnić. Liczy się dla nich zróżnicowanie sklepów. Pod dachem galerii lubią mieć wszystkie swoje ulubione marki odzieżowe – ocenia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Kompaktowość męskiej oferty opłaca się galerii handlowej. Mężczyzna na zakupach wydaje średnio od 705 złotych do 765 zł w skali miesiąca. Dla porównania, całkowita średnia wydatków miesięcznych Polaków w galeriach to 714 zł - podaje ARC Rynek i Opinia. Głównym celem wizyt mężczyzn w galeriach są przede wszystkim zakupy ubrań, butów i dodatków, następnie elektroniki.

Zadaniowy, ale także rozrywkowy

Ale nie tylko szeroka i zróżnicowana oferta modowa jest magnesem na mężczyzn. Równie ważna jest oferta elektroniki i multimediów, a także rozrywka. Ta ostatnia istotna jest zwłaszcza dla panów, utożsamianych z wydającym najwięcej w galeriach klientem rozrywkowym. Dziś to już co 5 klient.

Mężczyźni od oferty galerii oczekują coraz częściej swoistych „czasoumilaczy”, które wydłużają wizytę w galerii handlowej, to zjawisko również obserwujemy w naszym centrum. Myśląc o tym konsumencie ważna staje się więc rozbudowana i zróżnicowana oferta restauracji i kawiarni, a także obecność operatora rozrywkowego np. kina. Mając to w zasięgu ręki, nie tylko odwiedza on częściej centrum handlowe, ale najczęściej w towarzystwie kilku osób – dodaje Katarzyna Korpak.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram