CCC wyda 200 mln zł na nowe sklepy

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 kwietnia 2014
Kategoria:
CCC

CCC

2 sklepy na Ukrainie, 20 w Rumunii, kolejne w Niemczech, Czechach, Słowacji, Turcji, Słowenii, Chorwacji, Austrii i na Węgrzech - tak wyglądają plany CCC na ten rok. Łącznie przybędzie 160 - 170 sklepów z pomarańczowymi literkami o łącznej powierzchni 75 tys. m2.

– W tym roku otworzymy kilkadziesiąt sklepów własnych, zarówno na kluczowych dla nas rynkach, jak i na nowych. Planujemy również zwiększać liczbę sklepów franczyzowych. W najbliższym czasie uruchomimy 2 sklepy na Ukrainie. W ciągu roku powstanie również 20 placówek franczyzowych w Rumunii – powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC S.A. - Powierzchnia handlowa CCC w 2014 roku urośnie o 75 tys. m2, czyli powstanie około 160–170 sklepów. Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC SA zaznacza, że obecnie średnia powierzchnia sklepu CCC wynosi 500 m2.

Z rynku znikną nierentowne placówki. – W zeszłym roku zamknęliśmy 126 punktów sprzedaży, w tym sklepy Boti oraz nierentowne sklepy CCC i te odbiegające od dzisiejszego konceptu. W 2014 roku zamkniemy większość sklepów Boti oraz 10 z 20 funkcjonujących jeszcze sklepów Lasocki – kontynuuje Piotr Nowjalis.

Dodaje, że sklepy sieci CCC otwierane są wyłącznie w centrach handlowych. Piotr Nowjalis podkreśla, że za granicą spółka stara się wybierać bardzo dobre lokalizacje i nie eksperymentuje z punktami w małych miastach.

– Skupiamy się na dużych aglomeracjach i kluczowych projektach handlowych. Nie mamy żadnych problemów z otwieraniem sklepów na tych rynkach, a właściciele galerii handlowych bardzo chętnie przyjmują detalistów z Europy Środkowej. Dobre centra handlowe w Pradze, Bratysławie czy innych dużych miastach europejskich oferują podobne stawki czynszu do galerii handlowych w Polsce, a czasami są nawet niższe – podsumowuje prezes Dariusz Miłek.

W latach 2013–2015, Grupa CCC zwiększy powierzchnię handlową o około 200 tys. m2, w tym o 42,3 tys. m2 w 2013 roku, 75 tys. m2 – w 2014 (przyrost o ponad 30%) oraz 80-90 tys. m2 w 2015 (szacowany przyrost 25–30%). Ponadto zarząd oczekuje, że tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży znacząco przekroczy 30% w roku 2014. Natomiast w 2015 spółka ma przekroczyć poziom 3 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Na koniec grudnia 2013 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 712 placówek, w tym 636 własnych i 76 franczyzowych. Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 18,7% i wynosiła 224,2 tys. m2 na koniec grudnia (w tym 154,3 tys. m2 w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 55,7% i wynosiła 19,8 tys. m2 na koniec grudnia (w tym 5,9 tys. m2 w Polsce).

Grupa CCC po czterech kwartałach 2013 roku miała 132 mln zł zysku netto i 175,5 mln zł zysku operacyjnego. Przychody wyniosły 1,64 mld zł wobec 1,32 mld zł w 2012 roku. W IV kw. 2013 grupa zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 33,7%, które wyniosły 582,8 mln zł w stosunku do IV kw. 2012 roku.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram