Caterina rozwija sieć mimo barier rynkowych

Autor: Redakcja
Data dodania: 10 sierpnia 2011
Kategoria:
SesstW tym roku sieć sklepów z luksusową odzieżą dla kobiet powiększy się o 5 salonów. Kolejnych 5 placówek powstanie z ramach nowej marki rozwijanej przez właściciela Cateriny – Sesst.

Obie sieci należą do firmy Acus i rozwijane są na zasadzie franczyzy. W ramach sieci Caterina działa 29 salonów, w tym 9 na zasadzie franczyzy. Z kolei sieć Sesst liczy 6 placówek, w tym 4 franczyzowe.

Od początku 2011 roku powstało już 7 salonów Caterina i Sesst, z czego 3 zostały otwarte przez franczyzobiorców. Na drugie półrocze zaplanowano jeszcze 3 otwarcia: dwa salony Caterina, z czego jedno będzie wynikało z przeniesienia salonu w tym samym mieście oraz jednego salonu Sesst. W kolejnych latach Acus chce otwierać w granicach 5-10 sklepów rocznie, w zależności od koniunktury. Firma jest otwarta na współpracę z kolejnymi franczyzobiorcami.

Podstawowe wymagania stawiane partnerom to lokal o powierzchni 60-80 mkw. oraz środki na inwestycję, która średnio pochłania ok. 150 tys. zł. Ostateczna kwota zależna jest od stanu lokalu oraz lokalizacji (centrum handlowe czy ulica).

Jak przyznaje jednak Wanda Wasielewska, zastępca dyrektora generalnego Acus, firma dostrzega kilka barier, które utrudniają jej rozwój franczyzowy. Należą do nich m.in. brak kapitału u potencjalnych franczyzobiorców oraz rosnące koszty utrzymania lokali w centrach handlowych, nieadekwatne do aktualnej sytuacji rynkowej.

Jak wygląda ta sytuacja? - Odczuwamy spadek marż na sprzedawanych produktach. Jest to spowodowane rosnącymi kosztami wytworzenia i zakupu produktów, wzrostem VAT, niesprzyjającą koniunkturą rynkową, której towarzyszą oczekiwania obniżki cen. Ponadto na rynku zapanowała w ostatnich sezonach niezdrowa tendencja do przyspieszania i wydłużania okresów przecenowych oraz bardziej intensywnych przecen – informuje Wanda Wasielewska.

W ubiegłym roku sprzedaż w salonach Caterina wzrosła o 26 proc. Firma Acus zdecydowała się też na rozwój drugiej sieci monobrandowych salonów – Sesst – z kolekcjami dedykowanymi nieco młodszej klientce (25+).

Joanna Cabaj - Bonicka

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: ustalenia indywidualne
  • Opłata wstępna: 0 zł
  • Opłata bieżąca: 0 zł
  • Opłata marketingowa: 0 zł

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram