Carte_dOr_Cafe_w_srodku
- Proces rebrandingu przebiega zgodnie z planem i jest już na ukończeniu. Na chwilę obecną Ice Cafe Concept posiada 15 lokali działających pod szyldem Carte d'Or Cafe. Rozważamy rebranding jeszcze kilku lokali Ice Cafe. Pierwsze relacje konsumentów zarówno dotyczące nowego wizerunku jak też oferty produktowej są bardzo pozytywne - mówi Adam Szczuka, dyrektor ds. franczyzy w spółce Ice Cafe Concept.
Lodziarnie Carte d'Or Cafe działają już m.in. w Trójmieście, Poznaniu, Krakowie i Opolu. Wszystkie prowadzone są przez zewnętrznych właścicieli.
- Ice Cafe Concept na chwilę obecną nie posiada lokali własnych, rozwija się w oparciu o franczyzę. Myślimy jednak o otwarciu pierwszej własnej placówki wzorcowej. Warto dodać, że mamy także ofertę współpracy dla działających na rynku cukierni czy lodziarni, które będą miały możliwość wprowadzenia do swojej oferty lodów Carte d'Or bez konieczności dostosowywania się do wymogów konceptu. Nie bedzie to już jednak współpraca franczyzowa, a jedynie umowa na dostawę lodów – w tym przypadku będziemy na pewno przygotowywać indywidualną ofertę na życzenie klienta. Dla lokali franczyzowych posiadamy kompleksową ofertę asortymentu – czyli, poza lodami, również ciast, napojów czy kawy. Chcemy, by docelowo wszystkie lokale działały w tej formule. Z pewnością według takiej koncepcji będą otwierane zupełnie nowe franczyzowe placówki należące do sieci - mówi Krzysztof Niebrzydowski, dyrektor marketingu w Ice Cafe Concept.
Na koniec roku w ramach sieci Carte d'Or ma działać już ok. 30 lokali, w ciągu 5 lat ma ich powstać ok. 80. W tym roku Ice Cafe Concept nastawia się przede wszystkim na współpracę z właścicielami działających lodziarni i kawiarni, którzy chcieliby przejść pod szyld Carte d'Or Cafe oraz pozyskiwanie lokalizacji w centrach handlowych, które będą rekomercjalizowane.
- Rezerwujemy także powierzchnie w nowo budowanych centrach. Ich otwarcia planowane są jednak dopiero na lata kolejne. Jednocześnie rozpoczęliśmy także rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców - mówi Adam Szczuka
Lokale Carte d'Or Cafe będą powstawać w 3 formatach: wyspy, lodziarni o powierzchni do 60 mkw. w galerii oraz lodziarnio-kawiarni typu premium z obsługą kelnerską. W najtańszej opcji koszt inwestycji to ok. 50 tys. zł netto, w najdroższej - ok. 200 - 300 tys. zł. Na zwrot z inwestycji można liczyć w okresie od 7 do 24 miesięcy.