Wprowadzenie ogólnopolskich usług franczyzowych i partnerskich na polskim rynku wypożyczalni samochodowych może być początkiem rewolucji. Do tej pory większość przedstawicieli tego segmentu usług działała centralnie, tworząc oddziały na własną rękę, jednak Carspot.pl przyjął całkowicie odmienną taktykę. Oferuje lokalnym przedsiębiorstwom nowoczesne zaplecze technologiczne oraz możliwość ogólnopolskiej promocji ich działalności w ramach współdziałania.
Sieć Carspot.pl została stworzona w 2014 przez dwóch poznańskich przedsiębiorców, Łukasza Pelowskiego i Krzysztofa Lisowicza. Korzystając ze swojego doświadczenia w tworzeniu biznesów hybrydowych, tj. oferujących usługi i produkty, zdecydowali się zmienić obraz polskiej branży wynajmu samochodów (rent-a-car), zdominowanej przez oddziały firm międzynarodowych. Sposobem na to jest stworzenie sieci wypożyczalni dającej możliwość współpracy mniejszym, lokalnym wypożyczalniom. Taka „oddolna sieć” ma się docelowo opierać na dwóch formach współdziałania: partnerstwie oraz franczyzie.
Współpraca franczyzowa z Carspot.pl obejmuje szereg funkcjonalności, które usprawnią działalność wypożyczalni samochodowych. Obsługa zleceń i kontaktów z klientami poprzez rozbudowany system CRM, zaawansowane funkcje kalendarza, automatyczne licytacje dla klientów biznesowych czy możliwość przeniesienia realizacji zlecenia do innego partnera to tylko niektóre możliwości, jakie daje współpraca.
Jednak usprawnienia dotyczą nie tylko obsługi klientów. Dzięki włączeniu w system internetowy marki, wypożyczalnie zwiększają szansę na dotarcie z ofertą do konkretnego klienta w całej Polsce. – Zakładamy skuteczne pozycjonowanie każdego partnera, jego ogólnopolską promocję w sieci i mediach tradycyjnych, a co się z tym wiąże: zwiększenie zasięgu oddziaływania oraz skali działania oferty – mówi Łukasz Pelowski, pomysłodawca i współzałożyciel Carspot.pl.
Wypożyczalnie, które wejdą do systemu Carspot.pl mogą liczyć na szkolenia z zakresu obsługi narzędzi informatycznych, client-service oraz wszelkich aspektów organizacyjnych, wynikających z zasad obowiązujących w sieci Carspot.pl. – Ponadto zaczynają też korzystać z benefitów marketingowych: działań reklamowych, public relations, content marketingu i innych – zapewnia Krzysztof Lisowicz, współzałożyciel. – Pomagamy też zminimalizować koszty działalności oferując lepsze warunki zakupu ubezpieczeń, serwisu bądź auto-detailingu – kończy Lisowicz.
W tym momencie sieć wchodzi we współpracę z wypożyczalniami na zasadzie partnerstwa. Co to znaczy? Przede wszystkim działanie na zasadzie pełnej dobrowolności: bez kar umownych czy zobowiązania do korzystania z określonych usług czy zakupu produktów. – Włączenie się w sieć partnerską to dla wypożyczalni najlepszy pierwszy krok: zachowuje własną nazwę i przez pierwsze trzy miesiące może, ale nie musi, korzystać z naszego systemu CRM – tłumaczy Krzysztof Nowak z Carspot.pl. – Umowa zawarta jest na czas określony i możliwa do prostego wypowiedzenia z zachowaniem odpowiedniego okresu – dodaje. Po okresie partnerstwa strony mogą zdecydować się na zmianę formy współpracy na franczyzę.
Carspot.pl przekroczył niedawno pierwszą granicę dwustu pojazdów w dziewięciu lokalizacjach, które głównie znajdują się na zachodzie Polski, są to m.in : Poznań, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Głogów, Słubice, Kalisz. W ciągu najbliższego miesiąca liczba partnerów sieci wzrośnie do dwunastu.
Oferta Carspot.pl nie ogranicza się tylko do samochodów osobowych – wypożyczane są również busy, auta dostawcze, chłodnie czy limuzyny. W tym momencie za pośrednictwem sieci dokonywanych jest ponad 100 wynajmów, a twórcy nie ukrywają, że ta liczba stale i szybko rośnie – podobnie jak liczba potencjalnych i zainteresowanych współpracą wypożyczalni.