Małe i średnie miejscowości są atrakcyjne dla francuskiego detalisty, który celuje m.in. w rynek convenience.
Trzeci kwartał br. Carrefour zamknął z blisko 550 sklepami w segmencie convenience. Ten format, rozwijany w oparciu o dwa modele współpracy - franczyzę i ajencję zdobywa nowe rynki, zarówno wielkich miast, jak i średnich i małych miejscowości. Od początku bieżącego roku otwarto łącznie około 90 sklepów convenience.
Łącznie pod szyldem Carrefour w Polsce działa już ponad 750 sklepów w takich formatach jak: hipermarkety, supermarkety oraz sklepy osiedlowe, a także 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 m² GLA. Jako jedna z nielicznych sieci, Carrefour utrzymuje na polskim rynku wysoką dynamikę inwestycyjną - na przestrzeni ostatnich 9 miesięcy zakończyliśmy modernizację łącznie 13 hipermarketów, blisko 50 supermarketów oraz 4 centrów handlowych.
– Jak pokazały trzy minione kwartały 2015 roku, Carrefour konsekwentnie realizuje w Polsce postawione przed sobą cele w każdym z obsługiwanych formatów. Zgodnie z tym co zapowiadaliśmy przed kilkunastoma miesiącami, otwieramy i modernizujemy kolejne sklepy, wprowadzamy wiele nowych konceptów. Budujemy także dobre, długoterminowe relacje z naszymi partnerami: najemcami i franczyzobiorcami, co przekłada się na owocną współpracę przy nowych inwestycjach. W kolejnych miesiącach planujemy utrzymać aktualne tempo rozwoju naszej sieci i modernizacji portfolio naszych aktywów w Polsce – powiedział Ronan Martin, Wiceprezes Zarządu Carrefour Polska ds. ekspansji i centrów handlowych.
W segmencie centrów handlowych, w minionym okresie na szczególną uwagę zasługują trzy duże inwestycje, które są obecnie realizowane: Galeria Morena, Metropolitan Outlet i Galeria Zielone Wzgórze.
Kluczowym segmentem rynku dla Carrefour pozostają też hipermarkety i supermarkety, w których trwają obecnie intensywne remodelingi oraz wdrażane są nowe koncepty handlowe.