Niemniej już w tym roku firmie udało się uruchomić 30 nowych placówek franczyzowych, a do końca grudnia ma powstać jeszcze 20 kolejnych. Plany na przyszły rok są dużo bardziej ambitne, zakładają 200 otwarć. Placówki powstają zarówno w największych miastach np. w Warszawie, jak i w mniejszych miejscowościach do 10 tys. mieszkańców.
Carrefour zdecydował się też ujawnić część danych finansowych związanych z franczyzą pod szyldem Carrefour Express. Według sieci, placówki już w pierwszym roku działalności osiągają sprzedaż na poziomie ponad 20 tys. zł za metra kwadratowego na rok. Odpowiednia powierzchnia na taki sklep to 100-500 mkw. Zaś średni koszt inwestycji w przypadku minimalnej powierzchni, przy założeniu, że lokal nie posiada żadnego wyposażenia, wynosi ok. 70 tys. zł plus koszty pierwszego zatowarowania.
Część niezbędnych wydatków bierze na siebie Carrefour. Firma finansuje w całości koszty związane z informatyką oraz pakiet marketingowy na otwarcie (szyldy zewnętrzne, marketing wewnętrzny, wózki, ubrania dla personelu, dekoracje wewnętrzne, gazetkę na otwarcie). Dodatkowo zapewnia meble kasowe, alkoholowe oraz meble na warzywa i owoce. Umożliwia także partnerom skorzystanie z preferencyjnych warunków, jakie ma u swoich dostawców oraz dostęp do prawie 1500 produktów marki własnej Carrefour. Przy czym franczyzobiorca nie musi zaopatrywać się w tej sieci, ma swobodę w zakresie wyboru dostawcy.
Oferta franczyzowa Carrefour Express kierowana jest zarówno do osób, które mają posiadają już własne sklepy spożywcze, jak i do tych, którzy szukają pomysłu na biznes. Sieć oferuje bowiem trasfer know-how, pakiet szkoleń oraz ekipę, która pomaga franczyzobiorcy w przygotowaniu sklepu na trzy tygodnie przed otwarciem i prowadzeniu placówki przez kolejny tydzień jego działania.
JCB