Carrefour_express_pomaraczowy
Carrefour zamierza nadal rozwijać swój wcześniejszy koncept franczyzowy dedykowany sklepom o powierzchni od 100 do 500 mkw. Ale równocześnie chce pozyskiwać do sieci najmniejsze placówki w granicach 50-100 mkw. Mimo niedużej powierzchni musi w nich obowiązywać samoobsługa. Nie są natomiast wymagane miejsca parkingowe w pobliżu takiego sklepu.
- Nasz nowy format pomarańczowych sklepów Carrefour Express ma umożliwić klientom zrobienie najpotrzebniejszych zakupów w pobliżu domu czy miejsca pracy, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku dotyczące najmniejszych sklepów spożywczych, do których wchodzimy dosłownie na kilka minut - wyjaśnia Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska.
Od momentu powstania Carrefour otworzył ponad 15000 sklepów, w tym prawie 5000 sklepów franczyzowych, w 34 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej. W Polsce Carrefour obecny jest od 1997 r. Dysponuje siecią ok. 300 własnych hipermarketów oraz dużych supermarketów. A obecnie koncentruje się na rozwoju franczyzowej sieci sklepów osiedlowych. Na koniec 2011 roku ma ich być już 200.
- Franczyza jest sposobem na biznes dla ludzi, którzy pragną rozpocząć swoją karierę przedsiębiorcy w oparciu o sprawdzony model współpracy ze znaną i cenioną marką. Carrefour oferuje nie tylko swoje doświadczenie i sprawdzony sposób współpracy wraz z całym know-how oraz dostępem do zaplecza logistycznego i towarów w możliwie najkorzystniejszych cenach, ale daje także możliwość wybrania najdogodniejszej formy współpracy poprzez wybór konkretnego modelu sklepu franczyzowego, spośród tych rozwijanych w Polsce - dodaje Francois Vincent.