Carrefour Polska na „Forum Franczyzy”

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 maja 2013
Kategoria:
Marek Lipka, Dyrektor ds. Operacyjnych Franczyzy w Carrefour Polska

Podczas drugiego dnia Targów Forum Franczyzy w Poznaniu, odbyła się konferencja zorganizowana przez Carrefour Polska na temat „Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych”. –  Małe sklepy mają potencjał – powiedział Marek Lipka, Dyrektor ds. Operacyjnych Franczyzy w Carrefour Polska.

Ponad 50 % polskiego rynku stanowią sklepy osiedlowe, w których 90 % Polaków robi zakupy. – Małe sklepy osiedlowe mają swój klimat. Klient nie czuje się tam anonimowy i z przyjemnością robi w nich zakupy. 40 % Polaków odwiedza małe sklepy minimum raz dziennie, a to daje olbrzymie możliwości. Trzeba więc wspierać małych przedsiębiorców, żeby mimo ogromnej konkurencji mogli utrzymać swój biznes – powiedział Marek Lipka.

Na rynku jest miejsce dla wszystkich formatów handlowych, pod warunkiem, że każdy sklep uwzględni potrzeby klienta. Mały sklep osiedlowy ma wiele atutów: lojalność klienta, bliskość czy dogodne godziny otwarcia. Dzisiaj właścicielom sklepów często brakuje dobrego konceptu handlowego, odpowiednich narzędzi potrzebnych do analizy wyników oraz spójnej koncepcji działania. Partnerski model franczyzy jaki oferuje Carrefour jest dla nich właściwym rozwiązaniem – podkreślił Marek Lipka.

targi_piatekSklepy osiedlone prowadzone przez właścicieli nieumiejętnie rozkładają towar na półkach, przez co tracą nie tylko klientów, ale i potencjalne zarobki. – Osiedlowe sklepy dysponują olbrzymią ofertą piwa, chipsów i słodyczy. Nie mają za to świeżych warzyw i owoców. W dodatku towar na półkach poukładany jest według złych schematów. Zamiast posortowanych produktów według smaków, marży, która stanowi o zarobkach sklepikarzy czy ceny, panuje olbrzymi bałagan. Klient często potyka się o porozkładane na podłodze produkty. To błąd, tak nie powinno być, to odstrasza klienta – dodał Marek Lipka.

Carrefour Polska oferuje trzy koncepty franczyzowe: Carrefour Express convenience, przeznaczony dla lokalizacji w dużych miastach, Carrefour Express minimarket, dostosowany do potrzeb zarówno rynku miejskiego, jak i terenów wiejskich oraz Globi, odpowiedni dla klientów pochodzących z małych miejscowości.

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram