Sieć sklepów franczyzowych Carrefour powiększyła się w maju tego roku o 8 nowych placówek. Sklepy zostały uruchomione we wszystkich trzech formatach franczyzowych: Carrefour Express convenience, Carrefour Express minimarket oraz Globi.
Najwięcej, bo aż 4, uruchomiono w Warszawie, a pozostałe są dostępne dla klientów m. in. w Gdańsku i Inowrocławiu. Placówki handlowe dołączyły do stale rozwijanej sieci sklepów osiedlowych i specjalistycznych Carrefour, która liczy już ponad 580 obiektów.
– Sklepy osiedlowe są najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem polskiego rynku. Za ich sukcesem stoją zmiany w zachowaniach klientów, którzy chcą robić codzienne zakupy szybko, po drodze do pracy lub domu. Carrefour dostrzega te trendy i dynamicznie inwestuje zarówno w organiczny rozwój sieci, oferując partnerom nowe formy współpracy, jak również w kompleksowe modernizacje oferowanych konceptów – powiedział François Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience w Carrefour Polska.
W 2015 roku Carrefour wprowadził gruntowne zmiany we wszystkich posiadanych formatach franczyzowych. Ich celem było dostosowanie wyglądu i oferty sklepów do zmieniających się potrzeb klientów. Dzięki temu firma opracowała atrakcyjne i skuteczne formaty sklepów, które sprawdzają się na różnych rynkach zarówno w większych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Mogą nimi zarządzać zarówno osoby z wieloletnim doświadczeniem handlowym, jak i dopiero zaczynający swoją karierę w prowadzeniu sklepu.
Franczyzodawca pomaga swoim partnerom na każdym etapie współpracy. Przed podpisaniem umowy Carrefour ocenia lokalizację i potencjał sklepu oraz ustala jego plan, wyposażenie i wizualizację. Przed otwarciem odbywają się szkolenia dla franczyzobiorcy i personelu oraz prace adaptacyjne w lokalu. Przez cały okres współpracy czuwa nad nim opiekun regionalny, który dba o standardy, a także sugeruje, jak poprawić wyniki oraz pomaga wdrażać nowe elementy konceptu.