Pod koniec marca Carrefour uruchomił kolejne sklepy franczyzowe pod logo Carrefour Express. Nowe placówki pojawiły się w miejscowościach Piszczac, Piecki, Mysłowice, Rokiciny, Ostrowite, Krzywda oraz w Warszawie. W sumie pod koniec marca pod logo Carrefour Express zaczęło działać 7 nowych sklepów, zaś w ciągu ostatniego miesiąca uruchomiono 12 sklepów. Aktualnie w sieci działa 200 sklepów.
Carrefour jest jedynym franczyzodawcą w Polsce posiadającym wszystkie formaty sklepów: hipermarket, supermarket, sklepy osiedlowe. W 2010 Carrefour sfinalizował nową ofertę oraz nowy koncept, pod nowym logo „Carrefour Express”, co zapoczątkowało dynamiczny rozwój sklepów – do końca marca tego roku sieć franczyzowa Carrefour otworzyła już 200 sklepów.
Jednym z głównych kierunków rozwoju Carrefour w Polsce jest rozbudowa sieci franczyzowej. Sklep „Carrefour Express” format zielony to sklep o powierzchni sprzedaży od 100 do 400 m2 oferujący między 3500 a 6000 artykułów. Koncept stosuje się do lokalizacji zarówno miejskich, jak i wiejskich. Model współpracy Carrefour to połączenie franczyzy twardej i miękkiej. Carrefour zapewnia: wsparcie na etapie opracowania koncepcji aranżacji sklepu, kompleksowe szkolenia, ekipę otwarciową aż do 4 tygodni, pakiet otwarcia składający się z systemu informatycznego, elementów wyposażenia sklepu, oszyldowania oraz pakietu marketingowego na otwarcie. Wyróżniającym punktem oferty Carrefour jest: dostęp do 1400 produktów marek własnych i pierwszej ceny, doradztwo w zakresie zarządzania sklepem oraz wspólny plan marketingowo-promocyjny z pozostałymi formatami grupy Carrefour. Równocześnie Carrefour korzysta z systemu franczyzy miękkiej: dostosowuje koncept do potrzeb sklepu partnera, co pozwala ograniczyć poziom inwestycji. Carrefour zapewnia swobodę w wyborze dostawcy i nie narzuca dyscypliny zakupowej, nie pobiera opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci. A dodatkowo oferuje system bonusów kupieckich.
Marta Rolka