Firma Retail Value Stores, master franczyzobiorca sieci Carrefour na rynek Słowacji, zamknie wszystkie sklepy w tym kraju. Powodem tej decyzji jest trudna sytuacja finansowa spółki.
Jak podaje „Lebensmittel Zeitung”, powołując się na gazetę „Hospodárske Noviny”, po 17 latach działalności Carrefour całkowicie zniknie ze słowackiego rynku.
Większość z nich zostało zamkniętych w kilku ostatnich miesiącach. Placówki Carrefour na Słowacji najczęściej były hipermarketami ulokowanymi w centrach handlowych. Sklepy Carrefour na Słowacji w ostatnich dwóch latach starały się ratować swoją rentowność poprzez ograniczanie powierzchni sali sprzedaży.
Podobny los spotkał sklepy rozwijane przez firmę Marinopoulos, master franczyzobiorcę Carrefoura na rynek Grecji i krajów bałkańskich. Po zniknięciu francuskiego szyldu ze sklepów na rynku naszego sąsiada, markę Carrefour znaleźć można już tylko w siedmiu krajach w Europie.