W Warszawie powstał sklep Carrefour Express w formule 24 h. Sklep ma rozbudowany asortyment alkoholi, oferta produktów spożywczych ma charakter dodatkowy.
Carrefour Polska poinformował, że poszerza możliwości współpracy o formułę sklepu całodobowego. Właściciel sieci supermarketów przypomina także o ofercie franczyzy skierowanej do osób kończących studia, wchodzących na rynek pracy i chcących prowadzić własny biznes.
W ramach takiej współpracy powstawać będą placówki convenience Carrefour Express z pomarańczowym logo o pow. 50-100 m², zlokalizowane w centrach dużych miast i tam, gdzie jest duże natężenie ruchu, np. w ciągach komunikacyjnych, przy przystankach i w pobliżu obiektów użytku publicznego.
Do nowej oferty zachęcić ma młodych przedsiębiorców elastyczne podejście do wkładu własnego, ustalanego indywidualnie dla danej lokalizacji oraz możliwość pozyskania dodatkowego wkładu finansowego ze strony Carrefoura, o ile środki młodego przedsiębiorcy nie będą wystarczające. Takie wsparcie może sięgnąć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Sieć będzie jednak oczekiwała większej lojalności zakupowej, niż przy standardowej współpracy franczyzowej.
Carrefour planuje, że rocznie będzie otwierać około 100-120 sklepów franczyzowych. Na koniec 2014 roku Carrefour zarządzał siecią ponad 460 sklepów franczyzowych w całej Polsce (około 100 sklepów to placówki convenience, a 110 to sklepy franczyzowe pod marką Globi). Tym samym franczyzowa sieć Carrefour powiększyła się o 60 placówek i posiadała 468 sklepów franczyzowych.
INK