Za rozwój sieci salonów fryzjerskich francuskich marek Camille Albane i Frederic Moreno na polskim rynku odpowiedzialna jest firma Elmak. Zamierza ona w najbliższych latach zdynamizować ich ekspansję dzięki franczyzie.
- Naszym celem jest otwieranie minimum 4 salonów rocznie każdej z tych marek - zapowiada Wiesław Flis z firmy Elmak.
Pod szyldem Camille Albane funkcjonuje obecnie w naszym kraju 9 salonów, w tym 8 franczyzowych. Ich ilość jest na zbliżonym poziomie już od kilku lat. W ramach sieci Frederic Moreno działają trzy salony w Polsce. W ubiegłym roku został zapoczątkowany rozwój franczyzowy tej sieci w naszym kraju. Wcześniej działy w niej tylko dwa warszawskie salony własne firmy Elmak, pierwszy punkt na licencji ruszył w październiku 2010 w Rumi.
- Ceny w salonach Frederic Moreno są średnio o 25 - 30 proc. niższe od cen w salonach Camille Albane. Jest to więc koncept dostępny dla większej ilości klientów, także z mniejszych i średnich miejscowości - mówi Wiesław Flis.
Szybkiemu rozwojowi sieci Frederic Moreno na pewno będzie sprzyjał także fakt, że firma Elmak oferuje możliwość współfinansowania salonów franczyzowych poprzez zakup mebli, które są produkowane specjalnie dla tej sieci i stanowią największy wydatek. Całkowita wartość inwestycji z dofinansowaniem firmy Elmak szacowana jest na poziomie ok. 120 tys. zł netto plus koszty remontu i adaptacji lokalu. Na zwrot tych środków franczyzobiorcy mogą liczyć w perspektywie 3 lat.
- Współpracujemy najczęściej z inwestorami niezwiązanymi wcześniej z branżą. Jednak aby taka współpraca była udana, musi zostać spełnionych kilka warunków. Podstawowym jest oczywiście możliwość i chęć zainwestowania dość wysokich środków, ale niemniej ważne jest zrozumienie zasad funkcjonowania biznesu franczyzowego oraz utrzymywanie standardów wyznaczonych przez dawcę licencji - podkreśla Wiesław Flis.
Joanna Cabaj - Bonicka