Burger King rozpoczyna nowy rozdział w historii marki w Polsce. 19 kwietnia w zabytkowym budynku przy Placu Konstytucji w Warszawie otwarta została flagowa restauracja sieci.
Lokal wyróżnia się wystrojem niespotykanym w żadnej innej restauracji Burger King, będącym połączeniem historycznego charakteru wnętrza obiektu z elementami nowoczesnego stylu umeblowania.
To kolejny ważny krok powstałej niedawno spółki Burger King Poland S.A. i symboliczny powrót w pobliże pierwszych restauracji Burger Kinga w naszym kraju, otwartych w 1992 roku przy Placu Zbawiciela i Placu Konstytucji w Warszawie.
Nowo powstała restauracja znajduje się w ścisłym centrum miasta, na historycznym warszawskim MDM-ie – dzielnicy o charakterystycznej architekturze realizmu socjalistycznego. W budynku, w którym do lat 90-tych mieścił się słynny koktajl bar Hortexu, a obecnie znajduje się kawiarnia Batida, przeprowadzone zostały prace renowacyjne. Z kawiarni wydzielono lokal o powierzchni 300 m2, z ponad 90 miejscami siedzącymi i otworzono w nim restaurację Burger King.
– Piękna, wysoka na dziewięć metrów sala zaadaptowana została na potrzeby restauracji z ogromnym poszanowaniem miejsca i jego tradycji. Żadne elementy historycznego wystroju nie zostały naruszone, a marmurowa podłoga została odrestaurowana – podkreśla Przemysław Zacny, Development Director, Burger King Polska S.A. – Zaprojektowaliśmy też nowe detale w postaci eleganckiej zabudowy balkonów, grafik oddających piękno starej Warszawy oraz dodatkowych luster, które podkreślają wyjątkowość kasetonowego sufitu – dodaje Przemysław Zacny.
Kilkanaście otwarć jeszcze w 2016 roku
W związku z niezwykle ambitnymi planami rozwoju w południowo – wschodniej Europie (Rumunii, Grecji, Włoszech oraz w Polsce) pod koniec 2014 roku powstała spółka Burger King Polska S.A., która odpowiada za rozwój sieci w Polsce. Zadaniem spółki jest wzmocnienie obecności marki Burger King w naszym kraju i przyspieszenie ekspansji prowadzonej do tej pory przez dwóch franczyzobiorców, tj. Amrest i Autogrill.
Od 2016 roku Burger King Polska S.A. otworzył się na współpracę z partnerami franczyzowymi, stając się jednym z największych graczy, z tak silnym brandem, na rynku polskim. Lokal na warszawskim MDM-ie jest 7. restauracją, którą Burger King Polska S.A. otworzył pod własnym szyldem.
(MK)