Do redakcji tygodnia „Wprost” zgłosili się franczyzobiorcy Banku Millenium, którzy twierdzą, że są zastraszani przez bank. Przyczyną konfliktu są nowe stawki prowizji wprowadzone przez bank.
Według „Wprost” franczyzobiorcy Banku Millennium mogą zamknąć ponad 100 placówek. A wszystko z powodu wprowadzonych przez bank zmian w załączniku prowizyjnym do umowy agencyjnej, w wyniku czego przychody franczyzobiorców mają ulec znacznemu obniżeniu. Bank wymagał podpisania załącznika przez franczyzobiorców do 1 lutego 2021 roku. Franczyzobiorcy skarżyli się, że nie było to poprzedzone żadnymi negocjacjami a treść załącznika została im jednostronnie narzucona przez bank, których chce ich zastraszyć.
Bank, ustami swojej rzeczniczki prasowej tłumaczy, że renegocjowanie warunków jest normalną rzeczą w relacjach biznesowych między partnerami. - Nowe warunki rozliczeń z franczyzobiorcami, zaproponowane przez Bank Millennium, uwzględniają nową rzeczywistość biznesową i zostały poprzedzone miesiącami konsultacji, telekonferencji i wymiany korespondencji. W ostatnich miesiącach nastąpiły istotne zmiany w uwarunkowaniach makroekonomicznych i regulacyjnych sektora bankowego, w szczególności obniżenie przez Radę Polityki Pieniężnej stóp procentowych do historycznie najniższego poziomu, konsekwencje wyroku TSUE w sprawie zwrotu prowizji w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumpcyjnego (tzw. małe TSUE), wprowadzenie ustawowych i pozaustawowych wakacji kredytowych oraz innych narzędzi pomocy w związku z epidemią koronawirusa. Z powodu pandemii oczekiwania i zachowania naszych klientów zmieniły się w istotny sposób. Mamy świadomość, że nowe warunki mogą nie być satysfakcjonujące dla wszystkich Partnerów franczyzowych, ale jesteśmy przekonani, że zadowolą większość z nich.
Nie wykluczamy, że niektórzy partnerzy zdecydują się zmienić branżę, co jest postępowaniem normalnym w gospodarce rynkowej. Relacje z Partnerami franczyzowymi są ważne dla banku. Rok 2020 pokazał bardzo dobrą współpracę z Partnerami franczyzowymi, co umożliwiło utrzymanie wysokiego poziomu obsługi klienta w trudnym dla wszystkich czasie pandemii. Warto podkreślić, że bank dwukrotnie wsparł swoich Partnerów franczyzowych finansowo, rezygnując też z pobierania opłat stałych w najtrudniejszych miesiącach 2020 roku – mówi Iwona Jarzębska, rzecznik Banku Millennium.
Według raportu PRNews.pl sieć placówek partnerskich Banku Millenium w III kwartale minionego roku liczyła 224 punkty, tyle samo co pod koniec w 2019 roku.