Po fatalnym pierwszym kwartale 2009 roku zarząd Budvar Centrum zapowiada dalszy intensywny rozwój sieci oraz lepsze wyniki ze sprzedaży w kolejnych miesiącach.
Budvar przez kolejne lata działalności systematycznie zwiększa sprzedaż rozszerzając swoją ofertę produktową, na którą składają się okna plastikowe i drewniane o szerokiej palecie kolorystycznej, fasady i różnego rodzaju zabudowy ze szkła i aluminium. Firma stawia na rozwój sieci sprzedaży w kraju, planuje dalsze otwarcie kolejnych biur handlowych i franczyzowych. Obecnie Budvar dysponuje siecią sprzedaży obejmującą w Polsce 79 placówek. 15. czerwca spółka Budvar Centrum otworzyła nowe biuro franczyzowe w Toruniu. Zarząd spółki zapowiada intensywny rozwój sieci. "W związku z poszerzeniem sieci sprzedaży liczymy na współpracę i pozyskanie nowych partnerów handlowych z doświadczeniem i znajomością branży okienno - drzwiowej" powiedział Marek Trzciński - Prezes Zarządu Budvar Centrum SA.
Pierwszą umowę franczyzową spółka Budvar podpisała we wrześniu 2008 roku. W kwietniu 2009 liczba partnerów działających na zasadzie franczyzy wynosiła 31, był to najlepszy wynik w branży producentów stolarki otworowej. Zarząd spółki zakłada zbudowanie w ciągu 2-3 lat sieci obejmującej od 150 do 200 franczyzobiorców. Oprócz sprzedaży krajowej, Budvar eksportuje wyprodukowane towary do Niemiec, Czech, Belgii, Holandii, Grecji, Szwecji, Włoch, Austrii, Słowacji i Węgier.
Kryzys w branży budowlanej nie ominął i Budvaru. W pierwszym kwartale przychody producenta okien spadły o ponad 20 proc. do 8,55 mln zł. Władze spółki przyznały, że na takie wyniki wpływ miało zmniejszenie intensywności rozwoju sektora budowlanego. Trzciński w wywiadzie dla telewizji TVN CNBC zapewnił jednak, że kolejne kwartały w żaden sposób nie będą już przypominać tego pierwszego. Jego zdaniem budownictwo zaczyna nabierać tempa.
Agnieszka Grabuś, 22 czerwca 2009 r.